Allianz kupuje insurtech simplesurance. Zdecydował się na akwizycję po okresie strategicznego partnerstwa

1 rok temu

Simplesurance specjalizuje się w ubezpieczeniach dystrybuowanych w modelu embedded insurance

Allianz X, ramię Allianza zajmujące się inwestycjami w cyfrowe rozwiązania, zamierza przejąć 100 proc. udziałów w insurtechu simplesurance. Niemiecki koncern już wcześniej był strategicznym inwestorem berlińskiego startupu, w który po raz pierwszy zaangażował się finansowo w 2016 r. Akwizycja insurtechu ma pozwolić na dalsze pogłębianie partnerstwa między młodą firmą a ubezpieczycielem.

Przeczytajcie także: Embedded insurance, czyli o ubezpieczeniowych koligacjach

Simplesurance działa w 32 krajach, w tym w Polsce, a specjalizuje się w ubezpieczeniach dystrybuowanych w modelu embedded insurance (polisy połączone z produktem lub usługą). Dostarcza technologię i narzędzia umożliwiające podmiotom zupełnie niezwiązanym z branżą ubezpieczeniową oferowanie polis swoim klientom. Wprowadza ubezpieczenia do takich branż jak e-commerce, mobilność, branża turystyczna, fintechy czy banki. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać np. o współpracy simplesurance z neobankiem N26. Insurtech dostarcza również ubezpieczenia m.in. klientom platformy z używanymi samochodami Heycar.

Przeczytajcie także: Lemonade wchodzi do Wielkiej Brytanii

Allianz jest zdania, iż tego rodzaju ubezpieczenia będą się dynamicznie rozwijać, a w 2030 r. wartość tego rynku sięgnie 700 mld dolarów (dziewięciokrotnie więcej niż obecnie). Za tym modelem dystrybucji przemawiać ma wygoda klientów, którzy znajdą polisy "na jeden klik" dokładnie w momencie, kiedy będą ich potrzebować, czyli przy zakupie produktu lub usługi, które wymagają ubezpieczenia.

Idź do oryginalnego materiału