Alstom dostarczy 30 pociągów Avelia Horizon dla Eurostar

5 godzin temu

Zarząd spółki SNCF Voyageurs zatwierdził zamówienie na dodatkowych 30 pociągów bardzo dużych prędkości Avelia Horizon nowej generacji o wartości prawie 1,4 mld euro, wraz z opcją na dostawę 20 kolejnych składów. Pierwsze dostawy planowane są w 2031 roku.

ALSTOM

Kontrakt dotyczy czteronapięciowej wersji pociągów, dostosowanej do ruchu międzynarodowego w Europie. Składy będą kursować w sieci Eurostar w pięciu krajach: Niemczech, Belgii, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii. W Londynie pociągi dotrą do stacji St. Pancras International, przejeżdżając przez tunel pod kanałem La Manche. Będą to pierwsze dwupoziomowe pociągi dużych prędkości na tej trasie.

– Wybór pociągów Avelia Horizon do odnowienia floty Eurostar to połączenie wydajności technologicznej, efektywności energetycznej i komfortu pasażerów. Ten pociąg nowej generacji, zaprojektowany z myślą o międzynarodowym ruchu bardzo dużych prędkości, odzwierciedla naszą wizję zrównoważonej i konkurencyjnej mobilności w Europie – podkreśla Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom.

Trzecia transza umowy ramowej pomiędzy SNCF Voyageurs i Alstom uzupełnia wcześniejsze zamówienie na 115 pociągów, w tym 100 przeznaczonych do obsługi komercyjnej we Francji oraz 15 do obsługi komercyjnej w Europie.

Avelia Horizon – pociąg bardzo dużych prędkości łączący wydajność, efektywność energetyczną i komfort

Avelia Horizon bazuje na ponad 40-letnim doświadczeniu Alstom w segmencie kolei bardzo dużych prędkości. Pociąg jest wyposażony w dwa kompaktowe zespoły napędowe o wysokiej wydajności oraz dziewięć przegubowych, dwupoziomowych wagonów. W konfiguracji wieloskładowej może komfortowo pomieścić ponad tysiąc pasażerów, osiągając maksymalną prędkość 320 km/h.

Dzięki zaawansowanej aerodynamice i zoptymalizowanemu systemowi napędowemu Avelia Horizon zużywa o 20 proc. mniej energii niż poprzednia generacja. Koszty utrzymania zostały zredukowane o 30 proc. w porównaniu z wcześniejszymi modelami. Wiele komponentów zaprojektowano na nowo, aby uprościć i wydłużyć cykle serwisowe, co pozwala ograniczyć zarówno koszty, jak i czas przestojów. Już na etapie projektowania uwzględniono konserwację predykcyjną, integrując system zdalnej diagnostyki, który umożliwia przewidywanie prac serwisowych i zwiększa niezawodność eksploatacji. Dzięki temu Avelia Horizon oferuje znaczną redukcję kosztów operacyjnych w przeliczeniu na jedno miejsce, zapewniając jednocześnie wysoki poziom komfortu i jakości usług.

Rodzina pociągów dużych prędkości Avelia obejmuje wersje o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej od 200 do 350 km/h. Dostępna jest szeroka gama konfiguracji – pociągi jedno- i dwupoziomowe, z napędem skupionym lub rozproszonym, o konstrukcji przegubowej lub klasycznej, z systemem przechyłu lub bez. Dzięki temu pociągi Avelia oferują najszersze i najbardziej kompleksowe rozwiązania dla kolei dużych prędkości. Ponad tysiąc pociągów Avelia kursuje w 25 krajach, przekraczając 22 granice.

Idź do oryginalnego materiału