Alstom dostarczy elektryczne lokomotywy Traxx spółce OnTrain

3 godzin temu
Zdjęcie: Łącznie Alstom dostarczy OnTrain 40 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji.


Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, podpisał dwie umowy ze spółką OnTrain sp. z o.o.

Beata Rusinowicz, Dyrektor Zarządzająca Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich oraz Artur Fryczkowski, Wiceprezes Zarządu Alstom Polska z przedstawicielami firmy OnTrain.

Pierwsza umowa, podpisana 29 listopada, dotyczy dostawy przez Alstom 35 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji z możliwością zakupu przez OnTrain dodatkowych 20 pojazdów. Objęty tą umową tabor będzie dopuszczony do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i Serbii.

W ramach drugiej umowy, podpisanej 12 grudnia, Alstom dostarczy pięć lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji, dopuszczonych do eksploatacji w Korytarzu Wschodnim, tj. w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Zakup wskazanych wyżej lokomotyw przez WBW2 sp. z o.o., działającą pod marką OnTrain, realizowany będzie w ramach rozstrzygniętego w listopadzie 2024 roku zamówienia na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych zeroemisyjnych elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz z ich utrzymaniem technicznym w okresie gwarancji w zakresie poziomów utrzymania: p1 do p3.

Łącznie Alstom dostarczy OnTrain 40 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji, a przy skorzystaniu z dodatkowej opcji zakupu 20 lokomotyw, liczba ta zwiększy się do 60 lokomotyw, czyniąc OnTrain największym klientem Alstom posiadającym tego typu lokomotywy w tej części Europy. Wraz z umowami na dostawy lokomotyw Alstom i OnTrain podpisały umowy na utrzymanie prewencyjne zakupionego taboru w okresie gwarancyjnym.

OnTrain – nowa platforma wynajmu lokomotyw

Za produkcję lokomotyw odpowiadać będzie zakład Alstom w Kassel w Niemczech, natomiast nadwozia powstaną we wrocławskim zakładzie Alstom Polska. Pojazdy będą wyposażone w system sygnalizacji Onvia (wcześniej znany jako Atlas) – wiodące na rynku rozwiązanie pokładowe Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), obejmujące największą liczbę państw i podsystemów.

– Bardzo cieszymy się, iż na polskim rynku pojawił się nowy gracz, który wybrał nasze lokomotywy jako fundament tworzonej floty pojazdów, które niebawem pojawią się na szlakach kolejowych w Polsce i w regionie – podkreśla Beata Rusinowicz, Dyrektor Zarządzająca Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.

– Obserwujemy zwiększające się zainteresowanie wynajmem nowoczesnych lokomotyw. Polska inwestuje i będzie inwestować w nadchodzących latach ogromne środki w modernizację i budowę kolejowych korytarzy transportowych. Dodatkowo będzie to wzmacniane poprzez ciągły, dynamiczny rozwój transportu intermodalnego. Rosnąca pozycja gospodarcza Polski nie idzie jednak w parze ze statystykami wieku i efektywności użytkowanego przez przewoźników taboru. Mamy tutaj wiele do nadrobienia. Biorąc pod uwagę te okoliczności sądzimy, iż popyt na wynajem nowoczesnych lokomotyw będzie przyśpieszał, tym samym OnTrain stanie się atrakcyjnym partnerem dla przewoźników. Zakup lokomotyw wielosystemowych Traxx 3 to część naszej strategii pozwalającej zaoferować naszym klientom lokomotywy, które spełniają najwyższe oczekiwania i przyczynią się do pozytywnego wpływu transportu kolejowego na środowisko. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu inwestorów Marguerite, Griffin Capital Partners oraz WBW Invest – dodał Piotr Ignasiak, Prezes Zarządu OnTrain.

Idź do oryginalnego materiału