Alstom dostarczy pierwszy sztywny system trakcyjny dla nowej linii kolei dużych prędkości w Turcji

1 tydzień temu

Alstom podpisał umowę z turecką firmą RESA Yapi Elektromekanik A.S. na dostawę Rigid Overhead Catenary System (ROCS), czyli sztywnej sieci jezdnej, dla odcinka nowej linii kolei dużych prędkości pomiędzy Halkali a Kapikule w Turcji.

Nowa linia będzie częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) i obejmie 153 km nowoczesnej infrastruktury kolejowej, która ma strategiczne znaczenie dla społeczno-gospodarczego rozwoju nie tylko Turcji, ale i całej Unii Europejskiej. Po ukończeniu inwestycji zakłada się wzrost przewozów pasażerskich o 80% oraz transportu towarów o 45% w regionie Stambułu, co znacznie odciąży lokalne systemy transportowe.

Za projekt i dostawę komponentów sztywnej sieci jezdnej odpowiedzialny będzie zakład Alstom w Valmadrera (Lecco) we Włoszech. System zostanie zastosowany w bliźniaczym tunelu TBM (ang. Tunnel Boring Machine), składającym się z dwóch torów o długości około 7 km każdy i średnicy 8,3 metra. Tunel będzie przebiegać pod terenami mieszkalnymi oraz jeziorem Küçükçekmece.

Jesteśmy dumni, iż to właśnie nasz zakład dostarczy pierwszą w Turcji sztywną sieć jezdną dla nowej linii kolei dużych prędkości. Kontrakt ten potwierdza naszą innowacyjność i globalne zaangażowanie w modernizację infrastruktury kolejowej – powiedział Edoardo Gino, Dyrektor Zakładu Alstom w Valmadrera.

Sztywna sieć jezdna od Alstom to nowoczesne i ekonomiczne rozwiązanie stosowane szczególnie w przestrzeniach ograniczonych, takich jak tunele czy gęsto zabudowane tereny miejskie. Składa się z profilu aluminiowego z przewodem miedzianym, co zapewnia łatwy montaż, niskie koszty eksploatacyjne oraz wysoką odporność ogniową. Dodatkowo, system jest kompatybilny z różnymi napięciami zasilania i może być zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową.

Zakład Alstom w Valmadrera działa od ponad 100 lat, specjalizując się w produkcji rozwiązań do elektryfikacji linii kolejowych, metra i tramwajów. W ofercie znajdują się m.in. sieci trakcyjne, komponenty do zasilania, trzecie szyny dla metra oraz system APS do tramwajów. Produkty zakładu trafiają nie tylko na rynek włoski, ale również do odbiorców na całym świecie.

Zobacz również:

Maroko: Alstom dostarczy 18 pociągów Avelia Horizon dla ONCF
Alstom zmodernizuje system sterowania ruchem kolejowym na obwodnicy towarowej Poznania
Idź do oryginalnego materiału