Alstom z kolejnym przetargiem na lokomotywy Traxx. Nadwozia powstaną we Wrocławiu

1 tydzień temu

Alstom nie zwalnia tempa i ponownie umacnia swoją pozycję lidera w branży kolejowej. Właśnie ogłoszono podpisanie kolejnego kontraktu Alstom z CLIP Intermodal na nowoczesne wielosystemowe lokomotywy Traxx trzeciej generacji. Nadwozia zamówionych maszyn zostaną wykonane we wrocławskiej fabryce.

Alstom podpisał kontrakt z CLIP Intermodal na lokomotywy Traxx

Alstom opisuje swoje lokomotywy Traxx Universal 3. generacji jako prawdziwe inżynieryjne arcydzieło. Pojazdy charakteryzują się wysoką efektywnością energetyczną, dużą wydajnością operacyjną, łatwością serwisowania i możliwością prowadzenia cięższych ładunków niż konkurencyjne jednostki tej klasy. Zbudowane na bazie modularnej platformy, doskonale sprawdzają się zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym, w tym również na trasach transgranicznych.

Zamówienie obejmuje pięć nowoczesnych lokomotyw Traxx 3 MS, które będą poruszać się po kluczowych korytarzach transeuropejskich, obejmujących Polskę, Niemcy, Czechy, Austrię, Słowację i Węgry. Produkcja tych zaawansowanych jednostek odbędzie się w niemieckim zakładzie Alstom w Kassel, ale co istotne – nadwozia powstaną w Polsce, we Wrocławiu. Zaangażowanie wrocławskiego oddziału Alstom w tak prestiżowy projekt nie tylko podkreśla jego znaczenie w globalnej strukturze firmy, ale także wzmacnia rolę Polski w rozwoju nowoczesnych technologii transportowych.

Zamówione jednostki osiągają prędkość do 160 km/h i wyposażone są w system Onvia Cab – innowacyjne rozwiązanie Alstomu wspierające Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). To technologia kompatybilna z największą liczbą linii i systemów kolejowych w Europie. Poza produkcją taboru kontrakt uwzględnia również dwa lata usług serwisowych w zakresie utrzymania prewencyjnego w okresie gwarancyjnym.

Zakup kolejnych 5 lokomotyw Traxx 3 MS to kolejny krok w kierunku umocnienia pozycji CLIP Intermodal na rynku europejskim. Krok ten jest naturalną konsekwencją dynamicznego rozwoju firmy, który obejmował m.in. rozbudowę Terminalu Intermodalnego w Swarzędzu. Dzięki nowym lokomotywom firma będzie mogła jeszcze efektywniej realizować swoje cele związane z rozwojem zrównoważonego transportu intermodalnego, przyczyniając się do redukcji emisji gazów cieplarnianych i poprawy bezpieczeństwa ruchu – mówi Agnieszka Hipś, Prezes Zarządu CLIP Group S.A.

Zaawansowana technologia na pokładzie

To nie pierwszy projekt Alstomu dla CLIP Intermodal. W ubiegłym roku obie firmy podpisały kontrakty na łącznie 13 lokomotyw. Najnowsze zamówienie ma być potwierdzeniem rosnącej roli transportu intermodalnego w strategii CLIP Group.

Nowoczesne rozwiązania Alstom od wielu lat wspierają efektywny i przyjazny środowisku transport intermodalny. Cieszymy się z dodatkowego zamówienia na lokomotywy Traxx, które będą służyć zarówno w krajowym, jak i w międzynarodowym transporcie kolejowym. Jesteśmy przekonani, iż lokomotywy Traxx wzmocnią pozycję CLIP Intermodal i pozwolą na jego dalszy dynamiczny rozwój w ramach niskoemisyjnych europejskich korytarzy transportowych – podkreśla Beata Rusinowicz, Dyrektor Zarządzająca Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.

Od 2000 roku firma dostarczyła już ponad 6 000 lokomotyw do państw Europy, Azji, Ameryki i Afryki. Alstom jest także liderem w serwisowaniu taboru, utrzymując w tej chwili ponad 2 450 lokomotyw na całym świecie, w tym prawie 600 z serii Traxx.

Alstom dostarczy kolejne lokomotywy Polakom! Przyjadą prosto z Niemiec

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału