WAX (Worldwide Asset Exchange) ogłosił właśnie partnerstwo z dywizją gamingową giganta z branży e-commerce, Amazon Prime Gaming. kooperacja będzie dotyczyła zintegrowania gry Web 3.0 o nazwie „Brawlers” z adekwatną platformą będącą własnością Amazona. Pomysł ten stanowi duży krok w kierunku upowszechnienia i udostępnienia gier opartych na blockchainie szerszej publiczności; takiego samego zdania są inwestorzy: natywny token projektu WAX zareagował na nowinkę sporymi wzrostami.
Amazon wchodzi, kryptowaluty pukają w sufit
WAX zajmuje się w branży grami opartymi na blockchainie oraz zintegrowanymi z nimi tokenami niezamiennymi (ang. NFT, Non-Fungible Tokens). „Brawlers” z kolei to gra karciana typu gracz kontra gracz (PvP) opracowana przez studio gier WAX, przy udziale Richarda Garfielda, twórcy popularnej karcianki fantasy „Magic: The Gathering”. Gra została uruchomiona w marcu 2022 r. i oferuje bitwy z wykorzystaniem postaci NFT. Gra jest darmowa, a gracze mogą posiadać NFT, które mogą ulepszyć rozgrywkę.
Gra zawiera unikalne postacie zapaśników i pozwala graczom zbierać zarówno żetony jak i zasoby cyfrowe, zgodnie z koncepcją gier Web 3.0, w których gracze uzyskują permanentne i nienaruszalne prawo własności do wszystkich przedmiotów w grze. Oczekuje się, iż członkowie abonamentu Amazona o nazwie Prime uzyskają dostęp do ekskluzywnych przedmiotów i unikalnych odblokowań w „Brawlers”.
Po ogłoszeniu ww. partnerstwa nastąpił zauważalny wzrost wartości WAXP, kryptowaluty studia, która wskoczyła z poziomu ok. 0,05 dolara za sztukę powyżej ceny 0,06, a w tej chwili konsoliduje, być może wyczekując na kolejne wiadomości i przygotowując się na nowy ruch w kierunku północnym.
Kolaboracja giganta e-commerce z kolejnym projektem z naszego sektora pokazuje, iż tradycyjne firmy przez cały czas są zainteresowane połączeniem zdecentralizowanych rozwiązań z mainstreamowymi platformami. Sugeruje to dalszą ekspansję tego procederu i być może już wcześniej niż później doświadczymy rozwiązań blockchainowych we wszystkich lub większości największych ekosystemów gier komputerowych.
Warto zauważyć, iż wejście Meta (Facebooka) w branżę metaverse było dwa lata temu katalizatorem do rekordowych wzrostów całego sektora Play-to-Earn, metawersów, NFT i powiązanych nisz technologicznych. Co będzie nim podczas najbliższej hossy?