Amazon Prime Day, czterodniowy okres, w którym firma e-commerce oferuje specjalne oferty i rejestruje nowych członków Prime, przyczynił się do wzrostu całkowitej sprzedaży online w Ameryce o 30,3% w tym okresie, do 24,1 miliarda dolarów. Wartość ta przewyższyła prognozy firmy Adobe, która monitoruje zakupy online. Bloomberg wskazał, iż prawdopodobnie oznacza to, iż inne duże firmy internetowe, takie jak Walmart.com, również odnotowały dobre wyniki.
Firma Numerator, zajmująca się sprzedażą internetową, oszacowała średni wydatek na jeden produkt na 53,34 USD. Wiele osób zamawiało więcej niż jeden produkt, więc średnia wartość zamówienia wyniosła 156,37 USD. Nie wszystkie kwoty zamówień były jednak imponujące. Piętnaście procent wszystkich osób kupujących online złożyło zamówienia poniżej 10 USD. Kolejne 22% złożyło zamówienia poniżej 20 USD. Ogłoszenie Amazon (NASDAQ: AMZN) dotyczące Prime Day było mniej szczegółowe. Donoszono w nim, iż „Amazon Prime Day 2025 przynosi rekordową sprzedaż i oszczędności w ramach rozszerzonego, czterodniowego wydarzenia zakupowego”. Klienci, jak podano, zaoszczędzili miliardy dolarów.
Żadne z danych nie pokazuje, czy ludzie kupili podczas Prime Day produkty, które i tak by kupili. Sprzedaż internetowa Amazona w Ameryce Północnej wyniosła w ostatnim kwartale 92,9 miliarda dolarów. Amazon nie podaje podziału na dni. Ten kwartalny wzrost wyniósł mniej niż 8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zatem wzrost w Prime Day znacznie przekroczył tempo wzrostu w poprzednim kwartale.
Inni sprzedawcy detaliczni wykorzystują Prime Day do zwiększenia sprzedaży. Walmart ( NYSE: WMT ) ma swój własny „Prime Day”, podczas którego sprzedaje setki tysięcy produktów z rabatami. Wyzwaniem dla analizy danych dużego sprzedawcy detalicznego jest to, iż Walmart nie podaje wartości w dolarach dla swoich przychodów w tym okresie.
Specjalne wzrosty sprzedaży online to dla tych sprzedawców sposób na pochwalenie się. Z drugiej strony, wzrost o 30,3% to więcej niż Amazon zanotował w pozostałej części roku.