Na początku marca Stephan Borchert, CEO Grupy Pepco, poinformował, iż spółka zamierz skoncentrować się na rozwoju marki Pepco, rezygnując równocześnie z oferowania towarów FMCG. To może oznaczać sprzedaż sieci Poundland, a w przyszłości potencjalną dezinwestycję sieci Dealz. Teraz do tych zapowiedzi doszła jeszcze jasna deklaracja – do końca roku fiskalnego 2027 r. Grupa zamierza otworzyć ok. 500-600 sklepów Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– W marce Pepco w regionie CEE planujemy około 500-600 nowych sklepów do końca roku fiskalnego 2027. Uważamy, iż do momentu osiągnięcia pełnej dojrzałości w dłuższym okresie opcją jest około 1000 sklepów. Po drugie, prowadzimy silne programy optymalizacji sprzedaży – powiedział w rozmowie z PAP Biznes Stephan Borchert.
Jak podkreślają przedstawiciele Pepco, spółka wciąż widzi istotne „białe plamy” dające przestrzeń do ekspansji i otwierania nowych sklepów oraz dalszego rozwijania formatu Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a także w wybranych krajach Europy Zachodniej, w tym w Hiszpanii i we Włoszech. Grupa dostrzega również dużą możliwość analizy danych, zwiększenia lojalności klientów, i budowania interakcji z klientami, aby lepiej zrozumieć, kiedy, jak i dlaczego decydują się na zakupy w Pepco.

Rezygnacja z formatu Pepco Plus
Grupa planuje także zakończyć działalność formatu tzw. Pepco Plus na rynkach iberyjskich (Hiszpania, Portugalia), co poskutkować ma konwersją większości sklepów Pepco Plus na standardowy format Pepco do końca roku obrotowego 2025. w tej chwili grupa prowadzi 118 takich sklepów, co stanowi 3 proc. wszystkich sklepów pod marką Pepco.
– Ekspansja w Europie Zachodniej miała niewłaściwy początek. Jesteśmy jednak przekonani, iż we Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim będziemy w stanie wygrać. Zamierzamy teraz jeszcze bardziej usprawnić operacje. W Hiszpanii chcemy uruchomić kolejne 60 do 70 sklepów w tym roku i w przyszłym roku podatkowym. Przeprowadzimy również strategiczny przegląd inwestycji w Niemczech. Tam od początku mierzyliśmy się z wyzwaniami. W Hiszpanii, gdzie mamy format Pepco Plus zdecydowaliśmy o przekształceniu tych sklepów w regularne placówki Pepco. Pierwsze pięć projektów pilotażowych przyniosło naprawdę pozytywne rezultaty i jesteśmy przekonani, iż uda nam się przekształcić do 100 sklepów z istniejących 120 – dodał prezes grupy.
Na koniec grudnia grupa Pepco miała 5.011 sklepów, w tym 3.845 marki Pepco, 825 Poundland i 341 Dealz.