Bank PKO BP zorganizował swoją strategię wokół tzw. 7 filarów. Pierwszym i najważniejszym z nich, jak przekazał prezes, są klienci.
- Stawiamy sobie bardzo ambitny cel, aby w ciągu trzech lat przekroczyć 15 milionów klientów - powiedział, przyznając, iż bank musi zintensyfikować działania w zakresie pozyskiwania nowych klientów. w tej chwili PKO BP ma 11,4 mln klientów.
PKO BP zapowiada nową aplikację i zmiany w ofercie hipotek
Klienci - obecni i przyszli - mają otrzymać od PKO BP szereg nowych produktów.
- Będzie nowa aplikacja bez konieczności zakładania konta - oznajmił prezes. Zapowiedział też "prostą oraz w pełni cyfrową ofertę hipoteczną", nad którą realizowane są w tej chwili prace i która ma być udostępniona w ciągu kilku najbliższych miesięcy. W kwestii wydawania decyzji o przyznaniu kredytu hipotecznego, czas decyzji ma skrócić się z kilku tygodni do kilku dni ("a choćby godzin" - zaznaczył Szymon Midera). Reklama
Bank chce też zintegrować udzielanie kredytu hipotecznego z największymi portalami nieruchomościowymi w Polsce. Klienci będą też otrzymywać 60-dniową e-promesę, czyli obietnicę udzielenia kredytu, która ma polepszyć ich pozycję w rozmowach z deweloperami czy pośrednikami na rynku nieruchomości.
Udział banku w polskim rynku kredytów hipotecznych ma zwiększyć się z 25,6 proc. w tej chwili do 26-28 proc. w horyzoncie strategii.
Z kolei na rynku kredytów gotówkowych PKO BP chce zwiększyć swój udział z ok. 19 proc. do ponad 20 proc.
PKO BP chce również zwiększyć udział rynkowy w oszczędnościach i inwestycjach Polaków z obecnych 25 proc. na 27 proc.
Oddziały PKO BP przejdą przemianę
Bank będzie też stawiał na "pełną dostępność cyfrową i fizyczną". Chce, aby - jak powiedział prezes - klienci "większość relacji i sprzedaży robili w kanałach zdalnych". Ma temu służyć transformacja sieci, "żeby z 200 nowoczesnych placówek wejść na 600". w tej chwili PKO BP ma 881 oddziałów.
Oddziały PKO BP mają zmienić się w centra wsparcia i edukacji klienta. Jak podał bank w informacji prasowej, ponad połowa klientów w Polsce przez cały czas oczekuje fizycznego kontaktu w oddziale przy bardziej skomplikowanych decyzjach finansowych, co wskazuje, iż rola oddziałów bankowych jest wciąż ważna.
"Zamierzeniem Banku jest zapewnienie pełnej dostępności oddziałów i dostosowanie ich do potrzeb klientów w oparciu o nowoczesne standardy obsługi. Równie istotny będzie kanał cyfrowy, gdzie planowane jest udoskonalenie procesów zdalnych i zaoferowanie klientom jeszcze lepszego doświadczenia" - czytamy w komunikacie banku.
Do 2027 r. bank chce podwoić liczbę oddziałów bezgotówkowych, a udział prostych produktów sprzedawanych zdalnie w ofercie banku ma wzrosnąć z 59 proc. na 70 proc. Zarząd zapowiedział, iż będzie starał się poprawić obsługę klientów, ale też środowisko pracy pracowników banku.
PKO BP chce uczestniczyć w transformacji energetycznej i wspierać polskie firmy
Szymon Midera dodał, iż PKO BP chce być bankiem nr 1 w obsłudze polskich firm i zwiększyć udział w rynku finansowania przedsiębiorstw czy JST z obecnych 16,5 na 18 proc. Bankowi zależy też na tym, aby aktywnie uczestniczyć w transformacji energetycznej. Minimum 20 proc. finansowania potrzebnego na dokonanie transformacji energetycznej w Polsce ma zostać zapewnione w ramach Grupy Kapitałowej PKO BP.
PKOBP
56,7200
0,6200
1,11%
akt.: 24.10.2024, 10:54
Otwarcie
56,1400
Max
57,2000
Min
55,5400
Kurs odniesienia
56,1000
Suma wolumenu
400 156
Suma obrotów
22 622 441,04
Widełki dolne
50,5400
Widełki górne
61,7400
Zobacz również:
ALIOR
ALIOR
BNPPPL
Wyszukaj inne
Aby wyszukać rozpocznij wpisywanie nazwy waloru
PKO BP będzie też kontynuował wsparcie polskich firm za granicą, zwiększając obecną liczbę 4 rynków europejskich, na których działa (są to Niemcy, Czechy, Słowacja oraz Ukraina), do 13.
- To wszystko spina najsilniejsza na rynku marka finansowa - powiedział o planach banku prezes Midera.
Bank w strategii zapisał też cele finansowe. To m.in. ROE (wskaźnik rentowności kapitału własnego - red.) powyżej 18 proc. do 2027 r. przy założeniu stopy referencyjnej NBP w 2027 r. na poziomie 3,5 proc., a także wskaźnik efektywności kosztowej poniżej 35 proc. PKO BP chce również zachowywać zdolność do regularnych wypłat dywidendy i skupu akcji.