Miejsce, w którym sklepy znajdą wszystko, co niezbędne do przygotowania wysyłki swoich produktów. Taka idea przyświeca startupowi Boxmarket, do której chce przekonać kolejne europejskie rynki.
Pomysł na startup narodził się w 2013 roku w Brwinowie pod Warszawą. Początkowo firma nosiła nazwę Box Maker i ograniczała się do produkcji tekturowych opakowań. Zawarte kontrakty z Showroom i spółką Drei-V GmbH znacząco zwiększyły jej możliwości rozwoju.
Obecnie Boxmarket oferuje pełną paletę produktów — od kartonów i kopert do wypełnień opakowań. Dostępność w jednym miejscu znacząco usprawnia procesy magazynowania i wysyłki towarów. Z rozwiązań proponowanych przez Boxmarket korzystają klienci z ponad 20 europejskich rynków. W kraju spółka prowadzona przez Kamila Karasińskiego i Krzysztofa Rusina współpracuje między innymi z firmą Epaka.pl oraz platformą Shoper.
Rozwój e-commerce szansą na dalszą ekspansję
Rozwinięty w okresie pandemii rynek sprzedaży wysyłkowej napędza dalsze plany startupu. Sprzyjające otoczenie makroekonomiczne i rozwój firmy zwróciło uwagę zewnętrznych podmiotów. Firma otrzymała jeszcze w grudniu 2023 roku 2 mln zł dofinansowania z funduszu Tar Heel Capital Pathfinder (THCP). Inwestorów przekonała stabilność spółki, a także uniwersalność oferowanych przez nią rozwiązań. Dzięki wsparciu THCP, Boxmarket planuje ekspansję na kolejne europejskie rynki.
„Inwestor finansowy pomoże nam szybciej zwiększyć skalę działalności i w tej chwili na tym się skupiamy. Nie wykluczamy zbierania kolejnych rund, jeżeli dołączanie kolejnych inwestorów będzie dla nas optymalną ścieżką rozwoju” — mówił w grudniu Kamil Karasiński, prezes Boxmarket.
Plany rozwojowe firmy
Zgodnie z zapowiedziami Krzysztofa Rusina, Boxmarket zamierza dotrzeć do sektora małych i średnich przedsiębiorstw w całej Europie. Pragnie również znacząco wzmocnić swoją pozycję na wartym około 60 mld zł krajowym rynku. Mają w tym pomóc innowacyjne rozwiązania w zakresie tworzenia ekologicznych opakowań. Firma udostępnia również ich powierzchnię jako przestrzeń dla reklamodawców. Użytkownikom platformy zamierza oferować również możliwość personalizowania zamawianych opakowań.
Źródło grafiki: Boxmarket/Facebook