Ambra miała 5,06 mln zł straty netto, 1,91 mln zł straty EBIT w III kwartale roku obrotowego 2024/2025

10 godzin temu

Ambra odnotowała 5,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale roku obrotowego 2024/2025 (styczeń-marzec 2025) wobec 2,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 1,91 mln zł wobec 7,53 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 150,63 mln zł wobec 171,94 mln zł rok wcześniej.

Wolumen sprzedaży Grupy Ambra spadł o 5,2% do do 16,2 mln średnich butelek 0,75 l, podała spółka.

„Główne przyczyny spadku to większe niż rok temu zapasy w sklepach po sezonie grudniowym oraz przesunięta na kwiecień sprzedaż na zakupy wielkanocne. Efekty związane z sezonowością miały największy wpływ na dynamikę sprzedaży w Polsce, gdzie odnotowano spadek przychodów o 16,1%. Szczególnie widoczne to było w segmencie win, win musujących i alkoholi premium. Najszybciej po raz kolejny rosła natomiast sprzedaż win dealkoholizowanych. Sprzedaż tej kategorii rosła w tempie 22,5%, a jej udział osiągnął 3,5% przychodów ze sprzedaży Grupy” – czytamy w komunikacie.

Najlepsze wyniki sprzedażowe – wzrost o 15,3% – zostały osiągnięte na rynku rumuńskim, na którym nie wystąpiło przesunięcie terminu świąt wielkanocnych, a koniunktura konsumencka utrzymywała się na najwyższym poziomie spośród rynków Grupy. Najsłabsza koniunktura panowała w Czechach i na Słowacji, gdzie sprzedaż liczona w walutach lokalnych była niższa o 17,8%, podano także.

W III kw. roku obrotowego Grupa poprawiła rentowność marży netto ze sprzedaży o 1,5 pkt proc., co było możliwe dzięki obniżeniu kosztów zakupu surowców i materiałów. Jednocześnie Grupa obniżyła dynamikę wzrostu kosztów działalności operacyjnej poniżej poziomu inflacji oraz zmniejszyła wydatki marketingowe, podkreślono w materiale.

W I-III kw. r.obr. 2024/2025 (lipiec 2024 – marzec 2025) 38,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 44,42 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 696,84 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 716,93 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 99,2 mln zł wobec 102,59 mln zł zysku rok wcześniej.

Spółka podała też, iż przepływy pieniężne z działalności operacyjnej po trzech kwartałach wyniosły 106,3 mln zł i wzrosły o 19,9%, a dług netto obniżył się i wyniósł tylko 6,5 mln zł na 31 marca 2025 r.

„Za nami trudny kwartał, na którego wynikach mocno odbiła się sezonowość. Nasze marki utrzymują swoje wiodące pozycje na rynku również w okresach spowolnienia. Jesteśmy skupieni na ich dalszym rozwoju, pracujemy również nad kolejnymi innowacjami dla konsumentów – szczególnie napojów nisko- i bezalkoholowych” – podsumował prezes Grupy Ambra Robert Ogór, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 33,82 mln zł w I-III kw. r.obr. 2024/2025 wobec 41,33 mln zł zysku rok wcześniej.

Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału