Warszawa, 05.09.2025 (ISBnews) – AmRest odnotował 7,6 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 24,6 mln euro straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 34,4 mln euro wobec 4,9 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 107,7 mln euro wobec 112,8 mln euro zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 108,7 mln euro wobec 114 mln euro zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 641,7 mln euro w II kw. 2025 r. wobec 638,9 mln euro rok wcześniej.
“Przychody grupy osiągnęły 641,7 mln euro w II kw. br, co stanowi wzrost o 0,4% w porównaniu z tym samym okresem w 2024 r. lub wzrost o 3,9% po wyłączeniu przychodów wygenerowanych przez przedsiębiorstwa dekonsolidowane w I kw. Wskaźnik sprzedaży w placówkach tej samej sieci (SSS) zamknął kwartał na poziomie 101. […] Rentowność zwykłej działalności Grupy, mierzona marżą EBITDA, wyniosła 16,8%, po wygenerowaniu 107,7 mln euro. Stanowi to spadek o 0,9 pkt proc. w porównaniu z marżą odnotowaną w tym samym okresie 2024 roku. Na zmianę tę wpływ miała dekonsolidacja SCM, spółki, w której AmRest posiadał 51% udziałów, oraz wzrost kosztów pracy na niektórych rynkach” – czytamy w raporcie.
W I poł. 2025 r. spółka miała 2,2 mln euro skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 27,4 mln euro straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 261,9 mln euro w porównaniu z 1 231,5 mln euro rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 189,4 mln euro wobec 193,9 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Przychody na rynku w Polsce wyniosły 402,7 mln euro wobec 364,4 mln euro rok wcześniej, zaś zysk EBITDA wzrósł do 70,1 mln euro z 64 mln euro rok wcześniej.
“W ujęciu skumulowanym sprzedaż w I poł. 2025 r. wyniosła 1 261,9 mln euro, co oznacza wzrost o 2,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. lub wzrost o 3,9% z wyłączeniem efektu SCM […] EBITDA za I półr. wyniosła 189,4 mln euro, co stanowi marżę w wysokości 15%. Skorygowana EBITDA, która odzwierciedla wyniki operacyjne z wyłączeniem wpływu sprzedaży SCM, osiągnęła poziom 196,5 mln euro, przy marży wynoszącej 15,6%. Tymczasem skumulowany zysk operacyjny wyniósł 47,5 mln euro, co stanowi marżę w wysokości 3,8%, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2024 r.” – podano.
Na koniec czerwca 2025 r. AmRest zarządzał siecią 2 103 restauracji w 22 krajach, z czego w Polsce 675 (wobec 2 099 na koniec 2024 r. i 2 177 na koniec czerwca 2024 r.) .
W I półr. 2025 r. nakłady inwestycyjne AmRest wyniosły 69,7 mln euro, co stanowi spadek o 6,5 mln euro w porównaniu z I półr. 2024 r., podano także.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)