AmRest podsumowuje II kwartał 2025: 641,7 mln euro przychodów i 21 nowych otwarć restauracji

1 tydzień temu

Grupa AmRest, wiodący europejski multibrandowy operator restauracji franczyzowych, kontynuowała pozytywny trend wzrostowy osiągając w drugim kwartale 2025 sprzedaż na poziomie 641,7 mln EUR, o 0,4% więcej rok do roku. Wyłączając przychody z biznesu sprzedanego w pierwszym kwartale, przychody kwartalne wzrosły o 3,9%. Z kolei sprzedaż za pierwszą połowę roku wyniosły 1 261,9 mln EUR – to o 2,5% więcej rok do roku, bądź 3,9% przy wykluczeniu wypływu dekonsolidacji. Na koniec kwartału AmRest zarządzał siecią 2103 restauracji, otwierając w tym okresie 21 nowych lokali.

Przychody Grupy należy rozpatrywać w kontekście niepewności gospodarczej spowodowanej utrzymującą się presją inflacyjna w ostatnich latach, która to przez cały czas kształtowała nawyki zakupowe konsumentów. Na wielu rynkach sytuacja ta spowodowała spowolnienie częstotliwości zamówień oraz przesunięcie decyzji klientów w kierunku bardziej atrakcyjnych cenowo opcji w menu. Aby sprostać tym wyzwaniom, AmRest wdrożył ukierunkowaną strategię komercyjną, mającą na celu wzmocnienie pozycji firmy w czołówce branży. Mimo wyzwań, Grupa z sukcesem wypracowała wzrost transakcji o 3% rok do roku.

EBITDA Grupy wyniosła 107,7 mln EUR z marżą na poziomie 16,8%. W porównaniu do okresu z ubiegłego roku jest to nieznaczny spadek o 0,9 punktu procentowego, spowodowany głównie dekonsolidacją SCM, gdzie AmRest posiadał wcześniej 51% udziałów, jak również wzrostem kosztów pracy na wybranych rynkach.

Jednocześnie, AmRest osiągnął znaczną poprawę zysku netto w kwartale, który wyniósł 7,8 mln EUR wobec 23,1 mln EUR straty w tym samym okresie ubiegłego roku. Ten wynik podkreśla efektywność działań strategicznych podejmowanych przez Grupę oraz zdolność adaptacji i rozwoju biznesu przy wymagających okolicznościach.

Solidna pozycja kapitałowa wspierająca rozwój

Na koniec drugiego kwartału wskaźnik dźwigni finansowej Grupy wyniósł 2,09x wobec 1,82x na koniec 2024 roku. Wynik ten mieści się w dolnym zakresie wewnętrznego celu AmRest, odzwierciedlając rozważną politykę finansową mającą na celu zachowanie elastyczności dla przyszłych inwestycji oraz przyspieszenie zarówno wzrostu organicznego, jak i nieorganicznego.

– Kolejne wyniki kwartalne podkreślają siłę i zdolność adaptacyjną naszej organizacji, choćby w obliczu złożonego i niepewnego otoczenia w sektorze. Jesteśmy dumni z kultury AmRest, która stawia gości w centrum wszelkich naszych działań, koncentrując się na dostarczaniu wysokiej jakości, innowacyjnych produktów, przygotowywanych przez nasze zaangażowane zespoły. To podejście wzmacnia również zobowiązanie do dalszego rentownego i długofalowego rozwoju – powiedział Eduardo Zamarripa, Dyrektor Finansowy AmRest Holdings SE.

Na koniec kwartału AmRest zarządzał siecią 2103 restauracji, otwierając w tym okresie 21 nowych lokali i zmykając 14.

Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej napędza wynik Grupy

Wynik AmRest w drugim kwartale 2025 roku był napędzany głównie solidnymi wynikami sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej, która odpowiadała za 62,3% całej sprzedaży. Przychody w regionie wyniosły 399,5 mln EUR, co przekłada się na wzrost o 8,3% rok do roku, ze szczególnym wyróżnieniem polskiego rynku (+9,7%). EBITDA za kwartał w regionie sięgnęła 78,9 mln EUR z marżą 19,8%.

W przypadku Europy Zachodniej, przychody spadły o 1,9% wobec porównywalnego okresu z ubiegłego roku. Pomimo wzrostu sprzedaży w Hiszpanii oraz w Niemczech, całkowita sprzedaż w regionie ukształtowała się na poziomie 219,6 mln EUR, odzwierciedlając spowolnienie we Francji (-14%). EBITDA za kwartał wyniosła 33,7 mln EUR, generując marżę 15,3%.

W obliczu trudnego otoczenia makroekonomicznego i globalnego spowolnienia konsumpcji, sprzedaż w Chinach (w Euro) spadła o 9,6% dając kwotę 22,6 mln EUR. EBITDA sięgnęła 5,2 mln EUR, przy marży 22,8%.

Grupa AmRest to wiodący europejski operator restauracyjny multibrandowy, posiadający portfolio renomowanych marek w 22 krajach. AmRest zarządza ponad 2 100 restauracjami działającymi pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa.

Idź do oryginalnego materiału