AMS: Nabycie Synergic to wzmocnienie oferty i zwiększenie potencjału cyfrowego

1 dzień temu

Warszawa, 08.09.2025 (ISBnews) – AMS z grupy Agora ocenia, iż nabycie Synergic to wzmocnienie oferty produktowej, zwiększenie efektywności operacyjnej i potencjału rozwoju w segmencie cyfrowym, poinformował prezes AMS Marek Kuzaka.

“Wejście Synergic do Grupy AMS to nie tylko wzmocnienie oferty produktowej, ale także zwiększenie efektywności operacyjnej i potencjału rozwoju w segmencie cyfrowym” – powiedział Kuzaka, cytowany w komunikacie.

Spółka zależna Agory – AMS – lider rynku reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, podpisała przedwstępną umowę zakupu 100% udziałów w Synergic, firmy z segmentu City Transport i Digital OOH.

“To przejęcie to kolejny krok w realizacji strategii Agory, zakładającej wzrost udziału w perspektywicznych segmentach rynku mediów i reklamy. Synergic, znany z innowacyjnych kampanii w przestrzeni miejskiej, zachowa niezależność operacyjną i markę, co pozwoli na utrzymanie jego kreatywnego i zwinnego stylu działania. Jednocześnie, jako część Grupy AMS, zyska dostęp do zasobów, know-how i skali działania lidera rynku OOH” – czytamy w komunikacie.

Dzięki transakcji Agora umacnia swoją pozycję w segmencie reklamy zewnętrznej, który – mimo zmieniającego się krajobrazu medialnego – pozostaje jednym z najbardziej stabilnych i odpornych na zmiany rynkowe kanałów komunikacji marketingowej, podano także.

“Korzyści dla inwestorów: dywersyfikacja przychodów w ramach Grupy Agora poprzez rozwój segmentu DOOH i City Transport; synergie organizacyjne między AMS a Synergic, przy zachowaniu unikalnych kompetencji i potencjału operacyjnego obu podmiotów; zwiększenie skali działania i potencjału cross-sellingowego w ramach kampanii reklamowych; wzmocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku OOH poprzez konsolidację know-how i zasobów” – czytamy dalej.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału