Analiza Premium spółki The Trade Desk – przyszłość świata marketingu

2 lat temu

Trade Desk to amerykańska międzynarodowa firma technologiczna z siedzibą w Ventura w Kalifornii, założona w 2009 roku przez Jeffa Greena i Davida Picklesa. Specjalizuje się w technologiach, produktach i usługach automatyzacji marketingu w czasie rzeczywistym (programmatic marketing), zaprojektowanych tak, aby personalizować dostarczane treści do użytkowników. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, marketing programatyczny jest obsługiwany przez decyzje podejmowane w czasie rzeczywistym. Decyzje podejmowane w ułamku sekundy na podstawie tożsamości użytkownika, informacji o urządzeniu oraz innych dostępnych danych. Takie podejście do marketingu umożliwia wysoce spersonalizowane reklamy, co przekłada się na poprawę zwrotu z inwestycji dla firm i reklamodawców.

Na czym polega biznes Trade Desk

Trade Desk oferuje swoim klientom samoobsługową platformę, która jest oparta na chmurze. Za pomocą tej platformy nabywcy reklam mogą tworzyć, zarządzać i optymalizować oparte na danych cyfrowe kampanie reklamowe w różnych formatach i kanałach reklamowych, w tym displayowych, wideo, audio, natywnych i społecznościowych. Reklamy te mogą działać na wielu urządzeniach, takich jak komputery, urządzenia mobilne i telewizja. Platforma Trade Desk jest jedną z największych na świecie tego typu, konkurująca przede wszystkim z DoubleClick firmy Alphabet oraz Facebook Ads.

Trade Desk umożliwia swoim klientom:

  • kupować media cyfrowe na różnych giełdach medialnych i platformach sprzedaży
  • pozyskiwać i wykorzystywać dane osób trzecich w celu optymalizacji i pomiaru cyfrowych kampanii reklamowych
  • integrować i wdrażać własne dane własne z platformą Trade Desk w celu optymalizacji skuteczności kampanii
  • monitorować bieżące kampanie reklamowe i zarządzać nimi w czasie rzeczywistym
  • łączyć kampanie cyfrowe z wynikami sprzedaży offline lub innymi celami biznesowymi
  • uzyskać dostęp do innych usług, takich jak platforma spółki do zarządzania danymi

Platforma Trade Desk pozwala także na zbudowanie własnej, zastrzeżonej technologii dzięki interfejsów programowania aplikacji (API). Klienci mogą korzystać z interfejsów API spółki, na przykład do projektowania własnego interfejsu użytkownika, zbiorczego zarządzania kampaniami reklamowymi i łączenia innych systemów, w tym serwerów reklam lub narzędzi do raportowania.

Ewidentnie klientom odpowiada taka forma rozwoju świata marketingu, bo Trade Desk rośnie jak na drożdżach. Przychody spółki jeszcze w 2019 roku wynosiły 661 mln dolarów.

Klientami platformy Trade Desk są przede wszystkim agencje reklamowe i inni dostawcy usług dla reklamodawców, z którymi spółka zawiera bieżące umowy ramowe o świadczenie usług (master services agreements – MSA). Jak możemy przeczytać w raporcie rocznym, na dzień 31 grudnia 2021 spółka posiadała około 980 klientów.

Analiza tej spółki jest zamknięta dla Strefy Premium DNA. Zaloguj się, żeby przeczytać całość.

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Jedynie 39 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!

Nazwa użytkownika:
Hasło:
Zarejestruj
Zapomniałeś/aś hasła?
Nota prawna: Powyższy materiał, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Podsumowania Tygodnia, Analizy spółek oraz Portfel DNA Rynków jest jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.
59
0
Idź do oryginalnego materiału