Trade Desk to amerykańska międzynarodowa firma technologiczna z siedzibą w Ventura w Kalifornii, założona w 2009 roku przez Jeffa Greena i Davida Picklesa. Specjalizuje się w technologiach, produktach i usługach automatyzacji marketingu w czasie rzeczywistym (programmatic marketing), zaprojektowanych tak, aby personalizować dostarczane treści do użytkowników. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, marketing programatyczny jest obsługiwany przez decyzje podejmowane w czasie rzeczywistym. Decyzje podejmowane w ułamku sekundy na podstawie tożsamości użytkownika, informacji o urządzeniu oraz innych dostępnych danych. Takie podejście do marketingu umożliwia wysoce spersonalizowane reklamy, co przekłada się na poprawę zwrotu z inwestycji dla firm i reklamodawców.
Na czym polega biznes Trade Desk
Trade Desk oferuje swoim klientom samoobsługową platformę, która jest oparta na chmurze. Za pomocą tej platformy nabywcy reklam mogą tworzyć, zarządzać i optymalizować oparte na danych cyfrowe kampanie reklamowe w różnych formatach i kanałach reklamowych, w tym displayowych, wideo, audio, natywnych i społecznościowych. Reklamy te mogą działać na wielu urządzeniach, takich jak komputery, urządzenia mobilne i telewizja. Platforma Trade Desk jest jedną z największych na świecie tego typu, konkurująca przede wszystkim z DoubleClick firmy Alphabet oraz Facebook Ads.
Trade Desk umożliwia swoim klientom:
- kupować media cyfrowe na różnych giełdach medialnych i platformach sprzedaży
- pozyskiwać i wykorzystywać dane osób trzecich w celu optymalizacji i pomiaru cyfrowych kampanii reklamowych
- integrować i wdrażać własne dane własne z platformą Trade Desk w celu optymalizacji skuteczności kampanii
- monitorować bieżące kampanie reklamowe i zarządzać nimi w czasie rzeczywistym
- łączyć kampanie cyfrowe z wynikami sprzedaży offline lub innymi celami biznesowymi
- uzyskać dostęp do innych usług, takich jak platforma spółki do zarządzania danymi
Platforma Trade Desk pozwala także na zbudowanie własnej, zastrzeżonej technologii dzięki interfejsów programowania aplikacji (API). Klienci mogą korzystać z interfejsów API spółki, na przykład do projektowania własnego interfejsu użytkownika, zbiorczego zarządzania kampaniami reklamowymi i łączenia innych systemów, w tym serwerów reklam lub narzędzi do raportowania.
Ewidentnie klientom odpowiada taka forma rozwoju świata marketingu, bo Trade Desk rośnie jak na drożdżach. Przychody spółki jeszcze w 2019 roku wynosiły 661 mln dolarów.

Klientami platformy Trade Desk są przede wszystkim agencje reklamowe i inni dostawcy usług dla reklamodawców, z którymi spółka zawiera bieżące umowy ramowe o świadczenie usług (master services agreements – MSA). Jak możemy przeczytać w raporcie rocznym, na dzień 31 grudnia 2021 spółka posiadała około 980 klientów.
Analiza tej spółki jest zamknięta dla Strefy Premium DNA. Zaloguj się, żeby przeczytać całość.
Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!
Premium
Dołącz do Strefy Premium DNA.
Jedynie 39 zł miesięcznie!
Sprawdź wszystkie korzyści
Kliknij tutaj i dołącz do nas.
Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!