Analiza Shoper – przyszłość polskiego ecommerce?

3 tygodni temu

Shoper to dostawca systemu sklepu internetowego w modelu SaaS, który funkcjonuje głównie na polskim rynku e-commerce. W ogromnym skrócie, jeżeli chcecie założyć swój sklep internetowy, ale nie potraficie programować i chcecie, żeby cały proces był maksymalnie intuicyjny, przyjemny i szybki, to wykupujecie usługi Shopera.

Działalność spółki można rozróżnić na abonamenty i rozwiązania. Z kolei rozwiązania można podzielić na cztery główne filary: sprzedaż wielokanałowa, reklama cyfrowa, finanse i płatności oraz logistyka. Abonamenty to stała, cykliczna opłata, jaką spółka pobiera od klientów za możliwość prowadzenia sklepu internetowego na swoim oprogramowaniu.

Na czym zarabia Shoper?

Przychody z segmentu sprzedaży wielokanałowej odnoszą się na przykład do aplikacji Apilo, należącej do Shopera, dzięki której sklepy mogą skorzystać z usługi integrowania swojego sklepu z innymi sklepami internetowymi, jak Allegro, Amazon, eBay i tak dalej. Aplikacja umożliwia synchronizacje danych pomiędzy kanałami sprzedaży (różnymi sklepami), uwspólnia magazyn produktów i realizację zleceń niezależnie od miejsca sprzedaży. Tego typu rozwiązania są szczególnie ważne dla większych klientów, którzy starają się budować siłę własnej marki i jest dla nich obowiązkiem obecność na każdej znaczącej platformie e-commerce, a jednocześnie potrzebują własnego sklepu, żeby podkreślić swój brand.

Drugi segment rozwiązań to reklama cyfrowa. Shoper oferuję obsługę kampanii marketingowej u poszczególnych dostawców jak google, facebook, amazon, microsoft i tak dalej. Po pierwsze Shoper oszczędza czas klienta, który musiałby ogarniać wszystkie te kampanie samodzielnie. Po drugie Shoper działa na sprawdzonych przez siebie schematach, które pozwalają przyciągnąć większą liczbę klientów niż kampania zaprojektowana przez kogoś bez doświadczenia i zbioru danych dotyczących ludzkich preferencji. W zależności od dostawcy usług reklamowych Shoper pobiera od 2% do 10% prowizji liczonej od wartości kampanii reklamowej.

Trzeci segment to logistyka. Spółka oferuję w tym zakresie usługę, dzięki której właściciele sklepów mają wybór spośród różnych metod dostawy i punktów odbioru oraz mogą nadać paczki z poziomu panelu administracyjnego swojego sklepu. Oprócz tego spółka podjęła współpracę z firmą XBS w ramach usługi Fulfillment. Polega to na magazynowaniu, pakowaniu i wysyłaniu przesyłek do klienta przez zewnętrzną firmę. Właściciel sklepu (klient Shopera) nie musi samodzielnie zajmować się tymi kwestiami, tylko zleca magazynowanie i wysyłanie paczek firmie zewnętrznej za pośrednictwem Shopera.

Ostatni segment działalności grupy to finanse i płatności. Tutaj spółka integruję ze sklepem swojego klienta różne, najpopularniejsze systemy płatności i pobiera od tego prowizję. To właśnie przychody z tego segmentu są najmocniej skorelowane z popularnym wskaźnikiem GMV, bo im więcej płatności na sklepach klientów się dokonuję, tym większa wartość prowizji trafia do Shopera. W segmencie finansów i płatności zawiera się też opcja finansowania sklepu, czyli Shoper pomaga swoim klientom pozyskiwać kredyt u różnych instytucji finansowych na rozwój działalności i zwiększanie sprzedaży, a to wszystko z poziomu panelu administracyjnego aplikacji.

Strategiczne partnerstwa

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Już od 49 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!

Nazwa użytkownika:
Hasło:
Wykup dostęp
Zapomniałeś/aś hasła?

Do zarobienia,
Szymon Świder

Porcja informacji o rynku prosto na Twoją skrzynkę w każdą niedzielę o 19:00
67
5
Idź do oryginalnego materiału