Analiza wyników spółki Airbnb za 2Q’25

2 godzin temu

Jeśli jesteś zainteresowany tym, czym zajmuje się firma Airbnb, odsyłam do ogólnej analizy tego biznesu. Dostępna jest w osobnym wpisie. Tutaj skupimy się wyłącznie na opisie tego, co zadziało się w ostaniem kwartale. W pierwszej kolejności każdy powinien zapoznać się z tym, co to w ogóle jest za spółka i czym się zajmuje.

Airbnb z solidnym, ale nie powalającym raportem

Airbnb w najnowszym kwartale odnotowało dalszy wzrost zarówno po stronie przychodów, jak i całkowitej wartości rezerwacji (GBV). Przychody zwiększyły się o 12% rok do roku, a liczba noclegów i doświadczeń zarezerwowanych na platformie wzrosła o około 9% r/r. Kluczowym czynnikiem był popyt w Ameryce Północnej i Europie, ale także rosnąca popularność rezerwacji długoterminowych oraz podróży grupowych.

Rentowność Airbnb pozostaje na wysokim poziomie – spółka poprawiła marżę operacyjną dzięki niższym kosztom marketingu w relacji do przychodów oraz dalszej optymalizacji kosztów ogólnych. Zysk netto wyniósł 1,2 mld USD, co stanowiło wzrost o 18% r/r. Marża netto przekroczyła 25%, co jest bardzo solidnym wynikiem jak na spółkę z sektora podróży.

Airbnb kontynuuje rozwój segmentu „Experiences”, który odnotował dwucyfrowy wzrost, choć daleko mu do bycia jeszcze ważnym elementem oferty obok noclegów. W raportowanym kwartale wzrosła również liczba aktywnych hostów, a średnia liczba ofert na platformie osiągnęła nowy rekord. Popyt szczególnie silny był na rynkach miejskich oraz w destynacjach wakacyjnych w Europie Południowej. Gorzej wypadło USA.

Na koniec kwartału Airbnb dysponowało ponad 11 mld USD gotówki i krótkoterminowych inwestycji, co daje dużą elastyczność w zakresie inwestycji, spore dochody odsetkowe oraz ewentualnych buybacków.

Do wzrostu przychodów przyczyniły się także ulepszenia w produktach – m.in. prostszy checkout, lepsze wiadomości i nowe opcje płatności. Spółka skupia się na dopasowaniu produktu do potrzeb rynku, zwiększaniu rozpoznawalności marki i ściąganiu ruchu w kluczowych regionach świata, w szczególności w rynkach ekspansji. Widać to wyraźnie – liczba rezerwowanych nocy w tych krajach rosła przez ostatnie sześć kwartałów dwukrotnie szybciej niż na rynkach bazowych.

Wyniki vs konsensus

  • Przychody: $3,10 mld vs. $3,03 mld est. (+13% r/r)
  • EPS: $1,03 vs. $0,93 est. (+20% r/r)
  • GBV (Gross Booking Value): $23,5 mld vs. $22,82 mld szacunki Wall Street (+11% r/r)

Najważniejsze dane finansowe

  • Przychody: 3,1 mld USD, +13% r/r (także +13% w ujęciu ex-FX)
  • Skorygowany EBITDA: $1,04 mld vs. $971 mln est. (+17% r/r)
  • Marża Adj. EBITDA: 34% vs. 32% est.
  • Wolne przepływy pieniężne (FCF): 1,0 mld USD, marża 31%
  • FCF TTM: 4,3 mld USD, marża 37%. Adj FCF Margin (ex SBC) 24%.
  • Wartość rezerwacji brutto (GBV): 23,5 mld USD, +11% r/r (+9% ex-FX)
  • Zarezerwowane noce i miejsca: 134,4 mln, +7% r/r
  • Skup akcji własnych: Airbnb w II kwartale odkupiło akcje zwykłe o wartości 1 mld USD i ogłosiło nową autoryzację buybacków do 6 mld USD.

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Już od 69 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!

Nazwa użytkownika:
Hasło:
Wykup dostęp
Zapomniałeś/aś hasła?

Do zarobienia,
Jurek Tomaszewski

Porcja informacji o rynku prosto na Twoją skrzynkę w każdą niedzielę o 19:00
67
5
Idź do oryginalnego materiału