Analiza wyników spółki Uber za 2Q’25

2 godzin temu

Uber to globalna platforma logistyczna, która łączy pasażerów z kierowcami oferującymi przejazdy na żądanie, co czyni ją jedną z największych firm świata w dziedzinie transportu. Firma rozszerzyła swoje usługi o dostawy jedzenia przez Uber Eats oraz nowe rozwiązania w zakresie logistyki. Uber wykorzystuje zaawansowane algorytmy do zarządzania popytem i podażą, co umożliwia optymalizację cen i dostępności usług w czasie rzeczywistym, zwiększając efektywność i dostępność swoich platform dla użytkowników na całym świecie. Nasze bycze nastawienie do Ubera przestawiamy od maja 2023 roku, kiedy to akcje były po około 40 dolarów. Rok temu powstał również webinar na temat spółki. Czy w tej chwili Uber po wzrostach jest ciekawą inwestycją? Przekonajmy się.

Najważniejsze liczby drugiego kwartału

Uber zakończył drugi kwartał 2025 roku z bardzo mocnym akcentem operacyjnym i nie przestaje imponować. Kurs po początkowej zmienności jest już z powrotem w okolicach ATH.

  • EPS (skorygowany): 0,63 USD vs 0,62 USD konsensusu
  • Przychody: 12,65 mld USD vs 12,47 mld USD konsensusu (+18% r/r)
  • Rezerwacje brutto: 46,76 mld USD vs 46,42 mld USD konsensusu (+17% r/r)

W II kwartale 2025 Uber zanotował wyraźną akcelerację wzrostu w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych, zarówno w ujęciu rok do roku, jak i sekwencyjnym. Najmocniej wyróżnił się segment Delivery, gdzie Adjusted EBITDA wzrosła aż o 48% r/r (z 588 mln USD do 873 mln USD), co oznacza szybszą poprawę rentowności niż tempo wzrostu przychodów (+25% r/r) czy Gross Bookings (+20% r/r). Równolegle, na poziomie całej platformy wzrosła aktywność użytkowników – liczba MAPCs zwiększyła się o 15% r/r, a liczba Trips o 18% r/r, co również stanowiło przyspieszenie względem wcześniejszych okresów.

Na tle stabilnego wzrostu przychodów całej grupy (+18% r/r), szczególnie korzystnie prezentuje się poprawa rentowności – Adjusted EBITDA dla Ubera jako całości wzrosła o 35% r/r, szybciej niż dynamika sprzedaży czy Gross Bookings. Największą akcelerację Uber osiągnął więc w Delivery (EBITDA i przychody), a także w rosnącej liczbie aktywnych użytkowników i realizowanych przejazdów/dostaw, co potwierdza rosnącą skalę i efektywność całej platformy.

Kluczowe wskaźniki efektywności biznesowej

  • Liczba przejazdów: 3,27 mld (+18% r/r)
  • Miesięczni aktywni użytkownicy platformy (MAPCs): 180 mln (+15% r/r)
  • Przejazdy na użytkownika (MAPC): +2% r/r

Jak firma radzi sobie w segmencie UberEats?

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Już od 69 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!

Nazwa użytkownika:
Hasło:
Wykup dostęp
Zapomniałeś/aś hasła?

Do zarobienia,
Jurek Tomaszewski

Porcja informacji o rynku prosto na Twoją skrzynkę w każdą niedzielę o 19:00
67
5
Idź do oryginalnego materiału