Anna Malcharek, Gemini Holding: usługi stanowią coraz silniejszą pozycję w procesie komercjalizacji [KOMENTARZ]

1 miesiąc temu

Oferta usługowa w centrach handlowych rozwija się od lat i pełni coraz istotniejszą funkcję, uzupełniając ofertę handlową i stanowiąc magnes, przyciągający klientów. Możliwość załatwienia bieżących spraw i sprawunków pod jednym dachem stanowi przewagę konkurencyjną wobec innych lokalizacji, co nabiera dodatkowego znaczenia w naszej szerokości geograficznej, gdzie pogoda odgrywa istotną rolę w codziennym życiu – pisze w komentarzu dla redakcji Omnichannelnews.pl Anna Malcharek, Dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Dodatkowo, szeroka oferta usługowa pozwala odwiedzającym zaoszczędzić czas w realizacji wszystkich najistotniejszych, codziennych potrzeb w jednej lokalizacji.

Wygoda i oszczędność czasu

W centrach handlowych Gemini Park z roku na rok oferta usługowa się powiększa. Ostatnio wyraźnie widać tendencję wzrostu w tenant miksie sektora akcesoriów związanych z telefonią komórkową czy też branży turystycznej. Funkcje handlowe są uzupełniane o usługi zapotrzebowania społecznego, takie jak: punkty pocztowe, kantory, paczkomaty, usługi bankowe, energetyczne, gazownicze, i te cieszą się coraz większą popularnością, co również wpływa na wygodę i oszczędność czasu klienta.

Centra handlowe w nowoczesnym wydaniu są również miejscami spotkań, rozrywki, a coraz częściej – kontaktu z lokalnymi inicjatywami czy też ważnymi w regionie instytucjami. Wielofunkcyjność i różnorodność oferty, odpowiadająca na bieżące potrzeby lokalnej społeczności, wyróżnia je na tle retailowej mapy miast i daje im znaczącą przewagę. Doświadczenie zakupowe i zadbanie o klienta w miejscu, które wychodzi naprzeciw większości jego codziennych oczekiwań, stanowi poszukiwaną całość, mającą coraz większą wartość.

Trendem stało się również uruchamianie usług cyklicznych, ograniczonych czasowo, takich jak szatnia w okresie jesienno-zimowym czy punkty pakowania prezentów lub wyspy z akcesoriami, dostosowane do rytmu roku kalendarzowego i spięte z cyklami świąt, czy innych ważnych społecznie wydarzeń.

Co więcej – najemcy również na terenie swoich placówek coraz częściej uruchamiają punkty usługowe. W sklepach sportowych zaczynają działać serwisy rowerowe czy narciarskie, w odzieżowych – poprawki krawieckie, w drogeriach – usługi kosmetyczne, a w siłowniach – personalne usługi trenerskie. Obserwujemy też rozwój coraz bardziej popularnych usług kurierskich: w salonie Martes możliwe jest np. nadawanie i odbiór przesyłek, a Kolporter współpracuje z sieciami kurierskimi. Wszystkie działania wynikają z chęci wyjścia naprzeciw potrzebom gości, którzy mają coraz mniej czasu i coraz bardziej doceniają dostrzeganie ich oczekiwań. Z punktu widzenia zarządcy centrów jest to bardzo dobry trend. W ten sposób spójna, kompatybilna oferta buduje lojalność i zadowolenie klientów.

Komplementarna oferta

Z naszych obserwacji wynika, iż w tej chwili centrum handlowe nie spełnia swojej kompleksowej roli bez większości powyższych usług. Apteka, bank czy optyk to już standard w większości obiektów. Aby stale się rozwijać, musimy ofertę uzupełniać. Bardzo cenione i oczekiwane są usługi publiczne, niekomercyjne, których będzie coraz więcej, takie jak np. punkty obsługi klienta urzędów miast.

Już sama analiza statystyk nawigacji stron internetowych wiele nam mówi o tym, jakie usługi w centrach handlowych są potrzebne i wyszukiwane przez klientów. Od wielu lat stanowią one coraz silniejszą pozycję w procesie komercjalizacji, wraz z ofertą handlową bowiem, gastronomiczną i rozrywkową, często decydują o wyborze tego, a nie innego obiektu.

Autorką komentarza jest Anna Malcharek, Dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Idź do oryginalnego materiału