Answear.com odnotował 3,66 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 4,29 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 3,96 mln zł wobec 1,71 mln zł strata rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 352,54 mln zł wobec 288,51 mln zł rok wcześniej.
„Answear.com w pierwszym kwartale 2025 r. zanotował wysoką dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży przy jednoczesnej istotnej poprawie rentowności. Spółka kontynuuje udany powrót na ścieżkę wzrostów zapoczątkowany w 2024 r. po okresie zmian w portfolio produktowym związanych z repozycjonowaniem do segmentu premium. Przychody rosną o 22,2% czyli więcej niż w całym 2024 r. (dynamika 19,7%) i porównywalnie do bardzo dobrego sprzedażowo IV kw. 2024 (23,8%)” – czytamy w raporcie
Z raportowanymi dynamikami wzrostów Answear.com jest liderem wzrostów w branży e-commerce fashion w Europie. Szczególnie dobrze prezentuje się dynamika wzrostu na rynku polskim, na którym otwarcie sklepów stacjonarnych dla obydwóch marek w portfolio, działania off-line’owe w postaci kampanii billboardów sponsorskich w TV oraz działania marketingu on-line mające na celu zwiększanie bazy klientów i pozyskiwanie rynku rezonują ze sobą skutkując zwiększeniem sprzedaży o 46% r/r w I kw. 2025 (wobec 41% w całym 2024 r. i 45% w IV kw. 2024), podkreślono również.
„Przychody ze sprzedaży całej spółki w I kw. 2025 wyrażone w walutach stałych są większe od przychodów w I kw. 2024 o 26,6%, czyli dynamika I kw. 2025/I kw. 2024 jest o 4,4 pkt proc. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych, ze względu na umocnienia się waluty PLN w I kwartale br., a ok. 3/4 sprzedaży spółki zrealizowane zostało poza granicami Polski” – czytamy dalej.
Marża na sprzedaży w I kw. 2025 wyniosła 39,6% i była o 0,8 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku, i to pomimo aprecjacji polskiej waluty i osłabiania się ukraińskiej hrywny, jak również opóźnienia wiosny i momentu pełnego wejścia nowego sezonu do sprzedaży, podsumowano.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews