Answear ocenia, iż jest w dobrej pozycji do dalszych wzrostów i poprawy rentowności

2 dni temu

Warszawa, 13.05.2025 (ISBnews) – Answear ocenia, iż jest w dobrej pozycji do dalszych wzrostów, a także poprawy rentowności, poinformował prezes Krzysztof Bajołek. Wierzy, iż osiągnięcie parametrów programu motywacyjnego jest jak najbardziej możliwe.

“Zainwestowaliśmy dużo w wypozycjonowanie naszych marek na rynku i to na pewno procentuje i będzie procentować w następnych kwartałach i pomagać nam w osiągnięciu wizji lidera rynku marek premium w Europie Środkowo-Wschodniej. I to widać po naszych wynikach za ostatni okres, gdzie średnioroczne tempo wzrostu, biorąc pod uwagę całą historię naszej działalności, wyniosło 48%. To stawia nas w pozycji lidera wzrostów w segmencie fashion i commerce w całej Europie i stawia w dobrej pozycji do dalszych wzrostów, jak również poprawy rentowności” – powiedział Bajołek podczas GPW Innovation Day.

Dodał, iż zostało to odzwierciedlone w programie motywacyjnym, który przewiduje osiągnięcie zysku EBITDA w tym roku na poziomie 80 mln zł, w przyszłym roku 100 mln zł i 120 mln zł w kolejnym przy zakładanym wzroście kursu akcji (40 zł na koniec tego roku, 50 zł w roku następnym i 60 zł za rok 2027). Wydawanie nowych akcji osobom uprawnionym jest planowane pod warunkiem wypracowania przez spółkę co najmniej 80% wyników EBITDA w poszczególnych latach.

“Absolutnie wierzymy, iż osiągnięcie tych parametrów jest jak najbardziej możliwe. Mamy przemyślaną strategię nakierowaną na odróżnienie się od konkurencji, budowę siły naszych marek i zwiększenie rentowności. […] Proces premiumizacji jest procesem długotrwałym. Proces pozyskiwania marek z wyższego segmentu jest czasochłonny. Na pozyskanie najlepszych marek czeka się po kilka sezonów czy choćby kilka lat, wcześniej sobie trzeba wypracować odpowiednią pozycję na rynku, więc tutaj nie należy się spodziewać rewolucyjnych i skokowych wzrostów przychodów, tylko raczej sukcesywnego wzrostu przychodów i sukcesywnego wzrostu rentowności firmy, ale jesteśmy w tym i będziemy konsekwentni […]. Liczba marek wzrosła w ostatnich latach z 214 do 416” – wymienił prezes.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału