Apifonica prezentuje nową funkcję voicebotów: Inteligentne Reakcje. To rozwiązanie, które ma znacząco podnieść jakość rozmów z asystentami głosowymi AI. Ma być też przełomem w branży – łączy zaawansowaną sprawdzoną technologię konwersacyjnej AI z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji.
Pomaga to voicebotom radzić sobie z nieoczekiwanymi pytaniami zadawanymi przez użytkowników. W przypadku pojawienia się takiej sytuacji, asystent głosowy używa ChatGPT, aby udzielić naturalnej, czasem zabawnej odpowiedzi, a jednocześnie subtelnie sprowadzić rozmowę z powrotem na adekwatne tory.
„W prawdziwych rozmowach dzwoniący rzadko trzymają się scenariusza. Czasem zapytają o coś zupełnie niezwiązanego z celem rozmowy, zażartują, zrobią dłuższą pauzę albo całkowicie zboczą z tematu. I właśnie wtedy przydają się Inteligentne Reakcje – zamiast powtarzać gotowe formułki czy milczeć, voicebot odpowiada naturalnie i z sensem, po czym powraca zgrabnie do odpowiedniego etapu rozmowy” – mówi Finka Heynemann, Voicebot Designerka z Apifonica.
Wyobraź sobie klienta, który w trakcie składania wniosku o pożyczkę pyta nagle o to, ile trwa rozpatrzenie wniosku. Voicebot odpowiada na pytanie, a następnie wraca do realizacji adekwatnego procesu. Pytania mogą być pośrednio związane z tematem – na przykład o pogodę w określonej destynacji podczas zamawiania polisy turystycznej, albo też kompletnie niezwiązane z rozmową – typu luźna uwaga na dowolny temat lub żart. Voicebot wspierany przez ChatGPT potrafi rezolutnie zareagować na takie wtrącenia, jednocześnie kierując rozmówcę z powrotem na adekwatny tor. Może też odezwać się w odpowiedzi na przedłużające się milczenie rozmówcy, subtelnie naprowadzając go na cel konwersacji. To właśnie sprawia, iż rozmowy stają się bardziej naturalne, a rozmówcy – dużo bardziej zadowoleni z ich przebiegu.
Dla firm oznacza mniejszą liczbę porzuconych połączeń oraz wyższą rozwiązywalność spraw i skuteczność asystenta głosowego. Funkcja ta pozwala odciążyć także zespół zajmujący się konfiguracją voicebota, który nie musi projektować każdej możliwej ścieżki i przewidywać każdego możliwego pytania i pasującej odpowiedzi. Dzięki temu skonfigurowanie takiego voicebota może być dużo szybsze. Teraz tym zajmuje się sam bot. Inteligentne Reakcje świetnie uzupełniają istniejące ścieżki dialogowe, obsługując nieoczekiwane sytuacje i potencjalne „wąskie gardła” w trakcie rozmowy.
„Opcja Inteligentnych Reakcji jest już dostępna na naszej platformie i można ją dodać do każdego scenariusza voicebota. Zachęcamy teraz naszych klientów do jej testowania” – podsumowuje Finka Heynemann.
Źródło: Apifonica