Apple i Goldman Sachs ukarane grzywną w wysokości ponad 89 milionów dolarów za „awarie karty Apple Card”

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Apple i Goldman Sachs już to zrobiły oficjalnie uderzony z ponad 89 milionami dolarów kar finansowych z powodu „awarii karty Apple Card”. Biuro Ochrony Finansów Konsumentów ogłosiło dziś orzeczenie po godz wieloletnie badanie Apple Card.

Choć początkowo sądzono, iż na tym będzie Goldman Sachs haczyk na te karyokazuje się, iż samo Apple też będzie musiało zapłacić.

CFPB podaje następujący podział kar:

  • Goldman Sachs zapłaci co najmniej 19,8 mln dolarów zadośćuczynienia
  • Goldman Sachs zapłaci 45 milionów dolarów cywilnej kary pieniężnej
  • Apple zapłaci karę cywilną w wysokości 25 milionów dolarów

CFPB „zabrania Goldman Sachs wprowadzenia na rynek nowej karty kredytowej, chyba iż przedstawi wiarygodny plan, iż produkt będzie faktycznie zgodny z prawem”. Jako Goldman Sachs wygląda na wyjście całej branży kart kredytowych dla konsumentów, jest to prawdopodobnie muzyka dla uszu firmy.

W trakcie wieloletniego dochodzenia CFPB znalazła wiele punktów awarii Apple Card.

Po pierwsze, Apple nie wysłał „dziesiątek tysięcy sporów konsumenckich” do Goldman Sachs. A kiedy spory te zostały przesłane do Goldman Sachs, bank „nie przestrzegał licznych wymagań federalnych dotyczących badania sporów”.

CFPB twierdzi, iż Apple i Goldman wprowadzili na rynek Apple Card „pomimo ostrzeżeń osób trzecich skierowanych do Goldmana, iż ​​system sporów Apple Card nie jest gotowy ze względu na problemy technologiczne”.

Niepowodzenie w sporach i obciążeniach zwrotnych oznaczało, iż „konsumenci musieli długo czekać na zwrot pieniędzy za sporne opłaty, a niektórzy do swoich raportów kredytowych dodali nieprawidłowe, negatywne informacje”.

Po drugie, CFPB stwierdziła, iż ​​Apple i Goldman Sachs „wprowadzały konsumentów w błąd w sprawie nieoprocentowanych planów płatności za urządzenia Apple”.

Wielu klientów myślało, iż przy zakupie urządzeń Apple dzięki karty Apple Card automatycznie otrzymają nieoprocentowane miesięczne płatności. Zamiast tego naliczono im odsetki. W niektórych przypadkach Apple choćby nie pokazywał opcji nieoprocentowanej płatności na swojej stronie internetowej w niektórych przeglądarkach. Goldman Sachs wprowadził także konsumentów w błąd w sprawie stosowania niektórych zwrotów, co spowodowało, iż konsumenci płacili dodatkowe odsetki.

Goldman Sachs jest również oskarżany o „wprowadzanie posiadaczy kart w błąd w sprawie zwrotów pieniędzy”, w wyniku czego klienci płacą dodatkowe i nieoczekiwane odsetki:

Posiadacze kart z planem miesięcznych rat Apple Card zasadniczo mieli dwa salda kart – saldo planu i oprocentowane saldo odnawialne. W przypadku ponad 10 000 posiadaczy kart Goldman Sachs wprowadził konsumentów w błąd co do sposobu stosowania określonych zwrotów pieniędzy pomiędzy dwoma saldami. Wbrew twierdzeniom Goldmana części zwrotów za niepowiązane zakupy zostały ujęte w nieoprocentowanym saldzie programu, a nie w oprocentowanym saldzie odnawialnym. W rezultacie konsumenci ponieśli dodatkowe i nieoczekiwane wydatki odsetkowe.

Pełne orzeczenie Biura Ochrony Finansów Konsumentów można przeczytać na stronie internetowej agencji.

Orzeczenie CFPB zapada w chwili, gdy straty Goldmana poniesione przez jego działalność konsumencką przez cały czas rosną, niedawno przekroczyła 6 miliardów dolarów. W związku z tym Goldman pracuje nad całkowitym zakończeniem współpracy z Apple. Mówi się o rozmowach pomiędzy Apple i JPMorgan Chase rozpoczęły się wcześniej w tym rokuale nie ma harmonogramu, kiedy umowa zostanie sfinalizowana.

Podążaj za Chancem: Wątki, Świergot,

I Mastodont.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.





Source link

Idź do oryginalnego materiału