Artifex Mundi odnotował 7,53 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 4,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 6,29 mln zł wobec 6,42 mln zł zysku rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA sięgnęła 7,75 mln zł wobec 7,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Jednostkowe przychody ze sprzedaży sięgnęły 26,18 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 23,61 mln zł rok wcześniej.
„W III kwartale 2024 r. przychody spółki Artifex Mundi wzrosły o 11% r/r i wyniosły 26,2 mln zł. W okresie I-III kwartału 2024 r. przychody spółki Artifex Mundi wzrosły o 32%, do 78,3 mln zł. W III kwartale br. spółka wypracowała 7,7 mln zł znormalizowanej EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w tym amortyzację aktywowanych kosztów gier, oczyszczony z wpływu wydarzeń jednorazowych), co jest wynikiem zbliżonym do osiągniętego w III kw. 2023 r. W okresie I-III kwartału 2024 r. znormalizowana EBIDTA spółki wzrosła o 28%, do 25,8 mln zł” – czytamy w raporcie.
Nakłady na produkcję gier wzrosły w III kwartale br. o 67% r/r do 7,9 mln zł. W okresie I-III kwartału br. nakłady na produkcję gier wyniosły blisko 21 mln zł, o 45% więcej niż rok wcześniej, natomiast średnie zatrudnienie wyniosło 113, wobec 98 w analogicznym okresie 2023 r., wskazano również.
W III kwartale br. spółka osiągnęła 15% wzrost przychodów z komercjalizacji segmentu free-to-play, do 24,5 mln zł, związany z rozwojem aplikacji „Unsolved”, której przychody zwiększyły się o 16%, do 24,3 mln zł. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki wzrostowi kluczowych wskaźników efektywności (KPI) „Unsolved” w 2023 oraz 2024 r., jak również korzystniejszym, w porównaniu do II kwartału 2024 r., warunkom na globalnym rynku reklamy online, umożliwiającym zwiększenie zyskownych inwestycji w akwizycję graczy dla „Unsolved”. Przychody ze sprzedaży gier HOPA w analizowanym okresie wyniosły 1,7 mln zł, wobec 2,3 mln zł w ubiegłym roku, co jest związane z cyklem życia gier dostępnych w sprzedaży. W okresie 9 miesięcy 2024 r. przychody z segmentu free-to-play wzrosły o 41%, do 72,2 mln zł, a sprzedaż gier HOPA w modelu premium wyniosła 6 mln zł, wobec 7,7 mln zł rok wcześniej, wymieniono również.
„W III kwartale 2024 r. dominującą pozycję w strukturze przychodów spółki umocniła gra 'Unsolved’. Odpowiadała ona za 93% przychodów Spółki w minionym kwartale i 91,6% w okresie 9 miesięcy 2024 r. Na drugim miejscu rankingu uplasował się 'Bladebound’, gra RPG komercjalizowana w modelu free-to-play. Trzecie miejsce w zestawieniu sprzedażowym zajęła 'Enigmatis 2: The Mists of Ravenwood’, jeden z bestsellerów HOPA z portfolio Artifex Mundi” – czytamy dalej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 21,88 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 14,29 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 78,33 mln zł w porównaniu z 59,15 mln zł rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA sięgnęła 25,8 mln zł wobec 20,17 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Źródło: ISBnews