Asbis sfinalizował nabycie salonów Samsung Brand Store w Polsce za 10 mln euro

2 godzin temu

Warszawa, 18.11.2025 (ISBnews) – Grupa Asbis zawarła umowę inwestycyjną z Matrix Media – właścicielem sieci sklepów Samsung Brand Store na terenie Polski, podała spółka. Na jej mocy Asbis nabył sieć 13 stacjonarnych salonów za 10 mln euro. Całkowita integracja salonów Samsung Brand Store z Grupą Asbis powinna nastąpić na przełomie roku.

Zakup sieci salonów Samsung Brand Store jest elementem strategii Grupy Asbis tj. rozwoju sieci sklepów premium na lokalnych rynkach spółki. Asbis prowadzi w tej chwili 40 salonów w 14 krajach, w tym: 33 sklepy Apple Premium Reseller w 7 krajach (iSpace) oraz 7 salonów Bang & Olufsen w 4 krajach. Niedługo dołączą do tego również trzy nowe salony Bang&Olufsen w Stanach Zjednoczonych, podano w komunikacie.

“Sfinalizowaliśmy już umowę z Matrix Media i staliśmy się właścicielami salonów Samsung Brand Store w Polsce. Stanowią one bardzo dobre uzupełnienie naszej oferty, czyli salonów iSpace z produktami Apple oraz salonów Bang&Olufsen, które prowadzimy w innych krajach. w tej chwili trwa integracja systemów księgowych sieci salonów z naszymi systemami, które powinny zakończyć się na przełomie roku” – powiedział prezes Serhei Kostevitch, cytowany w materiale.

Transakcja została sfinansowana ze środków własnych spółki, dodano.

Matrix Media specjalizuje się w sprzedaży detalicznej sprzętu RTV i AGD, oferując produkty renomowanych marek zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online. Spółka działa na rynku od 1999 roku.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 3 mld USD w 2024 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału