Asbis widzi kontynuację pozytywnych tendencji i oczekuje ‘wysokiego’ zamknięcia roku

2 dni temu

Warszawa, 06.11.2025 (ISBnews) – Asbis dostrzega, iż pozytywne tendencje rynkowe z III kwartału – z popytem pobudzanym przez rewolucję AI na czele – utrzymują się także w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku. W efekcie oczekuje wysokiego zamknięcia 2025 r., poinformował dyrektor ds. finansowych Marios Christou.

“Widzimy kontynuację zdrowych, wysokich marż w IV kwartale. Póki co utrzymują się te same pozytywne czynniki co w III kwartale i oddziaływają w podobnym zakresie. jeżeli unikniemy niespodzianek, to IV kwartał – i w efekcie cały rok – zamkniemy wysoko” – powiedział Christou podczas konferencji prasowej.

Obok największego wartościowo segmentu grupy – telefonów – bardzo wysoką dynamikę sprzedaży (186% r/r w III kw.) notuje segment serwerów.

“To efekt rewolucji AI, która powinna trwać choćby kolejne lata. W efekcie np. Tajwan wskoczył do naszego TOP10 na fali rozwoju i inwestycji w data center. IV kwartał w tym segmencie powinien być równie wysoki, popyt się utrzymuje, a data center wymagają zwykle dalszej rozbudowy” – wskazał CFO grupy.

Dodał, iż nowy produkt Apple został dobrze przyjęty i powinien stanowić motor wzrostu segmentu telefonów. Dodatkowo grupa otwiera się na markę Samsung w Polsce, dzięki planowanej rychłej finalizacji przejęcia sieci Matrix Media (zakończono due diligence).

“Oczekujemy dalszego rozwoju i inwestycji w krajach byłej WNP. Mamy gotowy magazyn w Kazachstanie zwiększający powierzchnię do łącznie ok. 70 tys. m2, co pozwala na dalszy wzrost. Są też efekty pracy z tamtejszym rządem ws. czarnego rynku, a dolar nam pomaga.
Planujemy ekspansję w północnej i zachodniej Afryce (Ghana, Wybrzeże Kości Słoniowej w 2026) oraz USA. AI napędza wzrost w data center w Europie Zachodniej (Niemcy, Holandia) i Azji (m.in. wspomniany Tajwan). Chcemy też mocniej popracować nad zwiększeniem sprzedaży w ZEA. Nasi dostawcy wywierają presję, by wchodzić na kolejne rynki” – wymienił Christou.

Ponadto CFO Asbis spodziewa się wzrostu marek własnych Breezy (podtrzymuje 100 mln USD przychodów w 2025 r.) i Aros. Podtrzymał też plan tegorocznych otwarć salonów detalicznych w Kalifornii.

“Zakładamy ponadto optymalizację kosztów operacyjnych, zwiększenie marży brutto (utrzymywanie na poziomie min. ponad 7%), niższe koszty finansowe i kontynuację wysokich dywidend. Wśród ryzyk jest niestabilna geopolityka, szara strefa, zakłócenia w łańcuchach dostaw (co może przełożyć się niższą sprzedaż, ale przy wyższych marżach), wysokie stopy procentowe na niektórych rynkach, jak Kazachstan i Ukraina. Wśród możliwości zakładamy potencjalne kolejne M&A (niewielkie kwotowo), kolejne umowy na realizację dużych projektów AI oraz poprawę sytuacji geopolitycznej. Generalnie spodziewamy się pozytywnego 2026 r.” – podsumował dyrektor finansowy Asbis.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 3 mld USD w 2024 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału