ASM Group z optymizmem patrzy w przyszłość. Spółka spodziewa się 5 proc. wzrostu rynku FMCG

4 dni temu

ASM Group, która zamknęła proces restrukturyzacji, zanotowała 2 proc. wzrost przychodów i w najbliższej perspektywie może wrócić do notowań na giełdzie, prognozuje w najbliższych latach wzrosty na rynku FMCG w Polsce na poziomie 4-5 proc..

Prognoza opiera się na danych z autorskiego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy, analizie potencjału inwestycyjnego sieci handlowych oraz wskaźników makroekonomicznych. Dane ASM pokazują, iż chociaż Polacy chętnie uzupełniają bieżące zapasy w dyskontach to ten segment generuje najwyższą wartość koszyka zakupowego złożonego z analizowanych produktów. Niższą wartość ma koszyk w supermarketach oraz hipermarketach, w których Polacy planują większe zakupy.

Analitycy ASM Group prognozują, iż mimo niewielkiego obniżenia nastrojów konsumenckich w ostatnich miesiącach, rynek będzie przez cały czas rósł – w tempie 4-5 proc. rocznie w perspektywie kilku kolejnych lat. W dużej mierze będzie to efekt realizacji odważnych planów i strategii sieci handlowych. Dane GUS pokazują dość silny popyt konsumentów w 2025 r. i choć dynamika nieco spadła, to perspektywy pozostają pozytywne, co sprzyja rozwojowi kluczowych podmiotów działających w tym segmencie.

Konsumenci coraz uważniej liczą wydatki

Na tle branży widać, iż konsumenci są coraz bardziej wrażliwi na ceny, co potwierdzają comiesięczne analizy Grupy ASM. W kolejnych edycjach Badania i Raportu Koszyk Zakupowy widać, iż różnice w cenach koszyka podstawowych produktów między sieciami handlowymi sięgały kilkudziesięciu złotych. To pokazuje, jak istotna staje się efektywność operacyjna i elastyczność cenowa wśród producentów, dostawców i sieci handlowych.

– ASM Group ma przed sobą nowy etap rozwoju oparty na stabilności korporacyjnej, wzroście i innowacjach. Po uporządkowaniu sytuacji korporacyjnej, wprowadziliśmy nowe rozwiązania, z których korzysta cały rynek. Na przykład aplikację Koszyk Zakupowy, prezentującą realne ceny produktów w kilkunastu sieciach handlowych, która jest odpowiedzią na potrzeby rynku, od lat domagającego się większej przejrzystości cenowej – mówi Łukasz Stańczak, prezes Grupy.

ASM Group wzmacnia pozycję na rynku

ASM Group konsekwentnie odbudowuje swoją pozycję rynkową i finansową a wyniki spółki – wzrost przychodów i efektywności operacyjnej – potwierdzają trwałą poprawę. Przychody ASM Group za 2024 rok wzrosły o 2 proc. rok do roku, a zysk netto wyniósł 3,18 mln zł. Spółka zredukowała zadłużenie wobec kluczowych wierzycieli aż o 86 mln zł i obniżyła koszty operacyjne. Coraz lepsza sytuacja spółki umożliwi rozwój oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań na których skorzystają wszyscy uczestnicy rynku.

– Dzięki konsekwentnym działaniom, zatwierdzeniu postępowania układowego oraz wejściu w proces restrukturyzacji i publikacji zaległych sprawozdań finansowych, otworzyliśmy drogę do wznowienia obrotu akcjami ASM Group – dodaje Łukasz Stańczak.

ASM Group od lat monitoruje ceny i preferencje zakupowe w Polsce, dostarczając całej branży unikalnych danych o trendach w konsumpcji. Te kompetencje analityczne są także ważnym elementem budowy przewagi konkurencyjnej całej Grupy. Rynek potrzebuje rzetelnych danych oraz informacji dotyczących między innymi cen, dzięki którym podejmuje strategiczne decyzje biznesowe.

– Od wielu lat wspieramy w rozwoju polski rynek FMCG, dostarczających wiarygodnych danych i analiz. Naszą ambicją jest kształtowanie rynku i zwiększenie dynamiki wzrostu. Chcemy, aby ASM Group była partnerem pierwszego wyboru dla producentów i sieci handlowych w Polsce – podkreśla Łukasz Stańczak, prezes ASM Group.

Przejrzystość to nowa waluta lojalności

Polscy konsumenci coraz częściej szukają narzędzi, które dają im kontrolę nad wydatkami. Aplikacja Koszyk Zakupowy odpowiada na te potrzeby w sposób praktyczny, zrozumiały i technologicznie dopracowany. Zbudowanie zaangażowanej społeczności użytkowników to najważniejszy cel twórców, a jednocześnie realna szansa na zmianę krajobrazu zakupowego w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału