Warszawa, 06.05.2025 (ISBnews) – ATM Grupa chce mocno rozwijać się w kierunku produkcji treści. W obliczu dużego wzrostu kosztów produkcji treści, będzie szukać modeli, które będą pozwalały na zbieranie finansowania od kilku nadawców. Chce również rozwijać udostępnianie swoich treści w formie licencji, poinformował prezes Andrzej Muszyński. Perspektywy rozwoju segmentu produkcji treści w tym roku ocenił jako bardzo dobre.
“Skupiamy się na corowym biznesie, którym jest produkcja treści. […] Modele dystrybucyjne zmieniają się bardzo szybko. Mierzymy się z dużym wzrostem kosztów produkcji i wielu naszych klientów nie jest w stanie poradzić sobie z samodzielnym sfinansowaniem produkcji. Będziemy szukać takich modeli, które będą pozwalały nam na zbieranie finansowania od kilku nadawców. Będziemy starali się mocno rozwijać w kierunku produkcji. Będziemy szukać udostępniania naszych treści w formie licencji i liczę na to, iż Urszula Piasecka [nowa członek zarządu] nam w tym bardzo pomoże” – powiedział Muszyński.
W segmencie produkcji treści ATM Grupa zrealizowała serial dla Disneya.
“Jest to jedyna produkcja disneyowska w tej części Europy. Od tego, jak pójdzie ‘Breslau’, będą zależały dalsze kroki Disneya na rynku środkowoeuropejskim. ‘Breslau’ powinno mieć swoją premierę jesienią tego roku. I nie możemy się tego doczekać, bo to bardzo dobry serial. Oprócz tego kontynuowaliśmy w zasadzie wszystkie swoje produkcje dla telewizji naziemnych. Poszerzyliśmy to portfolio o nowy serial […] na antenie Polsatu. Ogląda się bardzo dobrze, więc myślę, iż to będzie kolejny ze stałych seriali, które produkujemy. No i perspektywy rozwoju tego segmentu w tym roku są bardzo dobre. Przygotowujemy się do nowego serialu dla telewizji Polsat. Rozpoczęliśmy realizację nowego serialu premium, który trafi na jedną z platform i do jednej z telewizji naziemnych. Przygotowujemy się do zdjęć, do komercyjnego filmu komedii ‘Jak żyć, żeby nie zwariować’. Jesienią planujemy nową produkcję, która trafi do kolejnej z platform i jesteśmy w trakcie realizacji wysokobudżetowego serialu dokumentalnego dla Netflixa. Również dla tej platformy przygotowujemy nowy projekt fabularny, kostiumowy. To już raczejp rodukcja na rok przyszły. o ile chodzi o produkcję przyszłoroczną, to dwie nasze produkcje, jeden serial i jeden film otrzymały też już w tym roku […] dofinansowanie, prawdopodobnie trafią one do produkcji” – wymienił prezes.
Członek zarządu Emil Dłużewski dodał, iż władze spółki mają duże nadzieje na docelowe odwrócenie odpisów aktywów programowych na ok 2 mln zł i to “w niedalekiej przyszłości”.
“Aktywa objęte odpisami sprzedadzą się, przychód z tych aktywów będzie stanowić zysk […] odpisy dotyczyły dwóch produkcji i koszt wyprodukowania tych produkcji został wyczyszczony do zera w tym momencie. Więc w przyszłości o ile będzie monetyzacja tych produkcji przychód będzie stanowił czysty zysk i wierzymy, iż to się zadzieje” – wskazał Dłużewski.
Dodał, iż na docelowe odwrócenie odpisów liczy także w segmencie deweloperskim przy spółce w Szwecji. W segmencie zarządzania aktywami, zarząd grupy podkreślił koncentrację na rozwoju parków rozrywki na polskim rynku.
“Naszą intencją jest pozostanie atrakcyjną spółką dywidendową. Chcemy dalej podtrzymać ten trend” – powiedział członek zarządu.
ATM Grupa jest największym niezależnym producentem telewizyjno-filmowym w Polsce. Działa od 1992 roku i jako jedyna w branży posiada status spółki publicznej notowanej na warszawskiej giełdzie (od 2004 r.).
(ISBnews)