ATM Grupa miała 8,86 mln zł zysku netto, 12,73 mln zł zysku EBIT w II kw. 2025

2 tygodni temu

ATM Grupa odnotowała 8,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 3,08 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 12,73 mln zł wobec 3,84 mln zł zysku rok wcześniej.

„W pierwszym półroczu 2025 konsekwentnie realizowaliśmy projekty produkcyjne i wzmacnialiśmy wiodącą pozycję rynkową. Przełożyło się to na wyraźny wzrost wyników finansowych, a jednocześnie taki mocny tytuł jak 'Breslau’ (Disney+) zostanie rozliczony w naszych sprawozdaniach już w III kwartale, a do wyników 2025/2026 dołoży się również serial 'Drelich’ (TVP1)” – powiedział prezes Przemysław Kmiotek, cytowany w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,06 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 51,26 mln zł rok wcześniej.

„Głównym źródłem przychodów grupy kapitałowej ATM Grupa jest produkcja telewizyjna i filmowa. Za I półrocze 2025 roku przychody ze sprzedaży pochodzące od zewnętrznych kontrahentów wraz z dochodami z dotacji wyniosły w tym segmencie 82 876 tys. zł, co stanowi 65,8% przychodów ze sprzedaży ogółem. […] W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, przychody tego segmentu pochodzące od kontrahentów zewnętrznych zwiększyły się o 18,8%, tj. o 13 128 tys. zł. Wraz ze wzrostem przychodów ze sprzedaży segment produkcji telewizyjnej i filmowej odnotował wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto w porównaniu do pierwszego półrocza 2024 roku odpowiednio o 58,5% (tj. 3 882 tys. zł) oraz o 56,3% (tj. o 3 006 tys. zł)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W I półroczu 2025 roku na 34 antenach (nie licząc sVOD) można było oglądać 34 produkcje ATM Grupy – to jest blisko 9,3 tysiąca godzin wyemitowanych programów. Wygenerowały one zasięg 93%, co oznacza, iż ponad 31,1 mln osób oglądało realizacje ATM Grupy w tym okresie, wskazano również.

Udział segmentu zarządzanie aktywami trwałymi, podobnie jak w I półroczu 2024 roku, stanowił wysoką pozycję w strukturze przychodów ogółem. Przychody pochodzące od zewnętrznych kontrahentów wyniosły 33 941 tys. zł, co stanowi 70,3% przychodów ze sprzedaży segmentu oraz 26,9% przychodów ze sprzedaży ogółem (za I półrocze 2024 roku było to odpowiednio 73,3% i 29,7%), podano także.

„Najważniejszy jest dla nas core-business związany bezpośrednio lub pośrednio z produkcją treści audiowizualnych, który stanowi fundament osiąganych wyników i generowanej gotówki. Do wypracowywanej nadwyżki finansowej kontrybuuje też tradycyjnie działalność deweloperska, co zwiększa nasz potencjał inwestycyjny i dywidendowy. Od debiutu na GPW w 2004 roku co roku wypłacaliśmy dywidendę, a już po przekazaniu akcjonariuszom prawie 22 mln zł dywidendy za zeszły rok posiadaliśmy na koniec półrocza blisko 55 mln zł nadwyżki finansowej” – dodał członek zarządu Emil Dłużewski.

W I poł. 2025 r. spółka miała 12,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 9,85 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 124,51 mln zł w porównaniu z 111,74 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 19,17 mln zł wobec 17,1 mln zł zysku rok wcześniej.

ATM Grupa jest największym niezależnym producentem telewizyjno-filmowym w Polsce. Działa od 1992 roku i jako jedyna w branży posiada status spółki publicznej notowanej na warszawskiej giełdzie (od 2004 r.).

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału