Auchan rozpoczął budowę w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego pod Warszawą

6 dni temu

Auchan Polska rozpoczął budowę ultranowoczesnego, w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego w Wilczej Górze pod Warszawą, podała spółka. Będzie ono wspierać obsługę klientów zmodernizowanej platformy e-commerce Auchan dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań Ocado Smart Platform – z wykorzystaniem unikatowych systemów automatyzacji i rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Inwestycja w znaczący sposób przełoży się na optymalizację procesów i skalowanie biznesu online Auchan na polskim rynku.

„Budowa nowego centrum dystrybucyjnego Auchan to kolejny etap działań realizowanych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery. Wcześniej, w kwietniu br., sieć uruchomiła nową odsłonę swojego sklepu internetowego, także z wykorzystaniem rozwiązań Inteligentnej Platformy Ocado, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe” – czytamy w komunikacie.

Wraz z uruchomieniem centrum dystrybucyjnego klienci e-sklepu Auchan będą mogli liczyć na kolejne korzyści, takie jak:

  • Większa dostępność produktów i zapewnienie wysokiej jakości

Wprowadzone w magazynie rozwiązania pozwolą na przechowywanie większej ilości towarów, co przełoży się na szerszy wybór produktów dostępnych online – docelowo będzie to 40 tys. pozycji asortymentowych: artykułów świeżych i produktów spożywczych, a także innych towarów z kategorii niespożywczych.

  • Szybsza realizacja dostaw

Nowe centrum będzie też lepiej zoptymalizowane pod kątem procesów realizacji zamówień on-line. Dostawy będą realizowane szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, rozszerzony zostanie też zakres oferty dostaw realizowanych tego samego dnia.

  • Lepsza jakość obsługi zamówień

Nowoczesne systemy zarządzania magazynem pozwolą na kompletowanie zamówień z większą precyzją – zmniejszy to ryzyko wystąpienia ewentualnych pomyłek, przekładając się tym samym na wzrost satysfakcji klientów. Z kolei automatyczne procesy magazynowe przełożą się na skalowalność w zakresie liczby obsługiwanych przez centrum zamówień. Pozwolą na sprawną realizację większej liczby zamówień także w okresach wzmożonego popytu (tzw. peaków sezonowych), dzięki czemu klienci będą szybciej obsługiwani, wskazano również.

„Śmiało możemy powiedzieć, iż tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku – zwłaszcza jeżeli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili. Rozwój e-biznesu jest jednym ze strategicznych kierunków naszego rozwoju, dlatego inwestujemy w najbardziej innowacyjne dziś technologie naszej branży, stawiając na wykorzystanie rozwiązań oferowanych w ramach wprowadzanej przez nas systemowo Inteligentnej Platformy Ocado” – powiedział dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska Piotr Dopierała, cytowany w materiale.

Prace budowlane i instalacyjne zakończone zostaną w II połowie 2025 r.

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału