Automarket – platforma należąca do PKO Leasing – sprzedała w ub.r. ponad 5,8 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 24% r/r. Łączna wartość sprzedanych samochodów wyniosła rekordowe 459 mln zł, co stanowi wzrost o 25% r/r.
„Ubiegły rok był dla nas kolejnym krokiem milowym w rozwoju platformy Automarket.pl. Pomimo wyzwań rynkowych, takich jak rosnące koszty utrzymania pojazdów, udało nam się osiągnąć rekordowy wynik sprzedaży dzięki zrozumieniu potrzeb klientów i dostosowaniu naszej oferty do ich oczekiwań. Od momentu uruchomienia platformy Automarket.pl klienci zakupili już ponad 18 tys. pojazdów, o wartości przekraczającej 1,3 mld zł” – powiedział prezes PKO Leasing Tomasz Bogus, cytowany w komunikacie.
Dzięki elastycznej ofercie i rosnącemu zainteresowaniu klientów, liczba sprzedanych pojazdów wzrosła o 24% r/r, osiągając poziom 5 865 sztuk, zaś wolumen sprzedaży wyniósł rekordowe 459 mln zł, co oznacza wzrost o 25% r/r. Do stacjonarnych punktów sprzedaży w Gdańsku i Warszawie dołączyły dwa kolejne – w Poznaniu i na warszawskim Ursynowie, podkreślono.
Wiodącą formą finansowania na platformie Automarket.pl w 2024 roku był wynajem długoterminowy, który stanowił 42% wszystkich transakcji, wyprzedzając leasing (29%) i zakupy gotówkowe (29%), wymieniono w materiale.
„Nasza oferta wynajmu długoterminowego z pakietami usług dodatkowymi idealnie wpisuje się w potrzeby osób szukających wygodnych i kompleksowych rozwiązań. Widzimy również rosnące zainteresowanie zerową wpłatą własną, którą w przypadku wynajmu wybrało aż 47% klientów” – dodał Bogus.
W 2024 roku Automarket.pl zaoferował klientom ponad 17 tysięcy pojazdów.
„Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji w segmencie e-commerce motoryzacyjnego poprzez rozwój oferty oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W IV kwartale ubiegłego roku zmigrowaliśmy Automarket na nowoczesną platformę technologiczną. To pozwoli nam na wdrożenie kolejnych usług dla klientów” – zapowiedział także Bogus.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
Źródło: ISBnews