Automaty paczkowe DHL podbijają Polskę. Rośnie zagrożenie dla InPostu?

7 godzin temu

Jeszcze kilka lat temu rynek automatów paczkowych w Polsce był niemal synonimem jednej marki – InPostu. Jednak od kilku lat sytuacja zaczęła się dynamicznie zmieniać. DHL eCommerce Polska wkroczył na ten segment z rozmachem, stawiając na intensywną rozbudowę swojej sieci DHL BOX 24/7. Efekt? Już 7000 automatów paczkowych DHL rozsianych po całym kraju – od dużych metropolii po niewielkie miejscowości turystyczne. Ten rozwój to nie tylko liczby. To także wyraźny sygnał, iż konkurencja w segmencie dostaw OOH (Out-of-Home) wchodzi w nową, ostrzejszą fazę.

Automaty paczkowe DHL zdobywają Polskę

Według raportu DHL „E-Commerce Trends 2025”, aż 56% polskich konsumentów wskazuje automaty paczkowe jako preferowaną formę odbioru przesyłek. To jeden z najwyższych wyników w Europie. DHL doskonale wyczuł ten trend, a 7000 urządzeń to dopiero początek. Firma postawiła na prosty, ale skuteczny przekaz: automaty paczkowe DHL muszą być tam, gdzie są ludzie. Dlatego urządzenia pojawiają się nie tylko w centrach dużych miast, ale również w miejscowościach, które latem i zimą przeżywają prawdziwe oblężenie turystów. Przykład? Podczas wakacji w Kołobrzegu, Świnoujściu czy Mielnie można w kilka minut odebrać zapomniany powerbank lub zamówioną w ostatniej chwili książkę. Zimą podobną rolę pełnią automaty w Zakopanem, Karpaczu czy Białce Tatrzańskiej.

DHL eCommerce Polska odpowiada na potrzeby współczesnych użytkowników, którzy szukają prostych, szybkich i elastycznych rozwiązań. Inwestycje w rozwój dostaw OOH i 7000 automatów paczkowych pozwala nam spełniać tę obietnicę. DHL BOX 24/7 to gwarancja wygody i dostępności, które są szczególnie ważne dla naszych klientów – mówi Agnieszka Świerszcz CEO DHL eCommerce Polska.

Rozwój sieci automatów nie byłby możliwy bez solidnego zaplecza logistycznego. Sercem tego systemu jest Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL pod Poznaniem – inwestycja warta 180 mln euro. Ten obiekt, wyposażony w zaawansowany sorter, może obsłużyć nawet milion przesyłek dziennie. Dzięki temu paczki trafiają do odbiorców szybciej i bez zbędnych opóźnień.

DHL

DHL konkurencją dla InPostu?

Automaty paczkowe DHL są obecne w setkach kurortów i miejscowości turystycznych. Maszyny z znajdziemy zarówno nad morzem – Kołobrzeg, Reda, Władysławowo, Świnoujście, Jastarnia, Mielno, Ustka, oraz w górach – Zakopane, Białka Tatrzańska, Karpacz, Wisła, Szklarska Poręba. Urządzenia DHL umieszczono także na Mazurach – Giżycko, Mikołajki, oraz w miejscowościach stricte uzdrowiskowych – Busko-Zdrój, Kudowa-Zdrój, Rabka, Uniejów. Tak szerokie rozmieszczenie to gwarancja, iż paczka dotrze do klienta niezależnie od tego, gdzie spędza on urlop.

Każdy automat paczkowy DHL – podobnie jak większość tego typu urządzeń – jest wyposażony w intuicyjny ekran dotykowy, a proces odbioru czy nadania przesyłki zajmuje zaledwie kilka chwil. Dużym atutem jest aplikacja Mój DHL, która umożliwia zdalne otwieranie skrytek, śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym, przekierowanie paczki do innej lokalizacji, oraz płatności BLIK-iem, kartą lub przelewem.

Choć InPost ze swoimi Paczkomatami przez cały czas jest liderem rynku, to tempo rozwoju DHL jest imponujące. Rozszerzenie sieci do 7000 maszyn w tak krótkim czasie pokazuje, iż rywalizacja w sektorze automatów paczkowych nabiera tempa. Inwestycje w technologię, rozbudowaną infrastrukturę i przemyślane lokalizacje sprawiają, iż marka powoli zaczyna realnie konkurować z dotychczasowym liderem. jeżeli trend wzrostu utrzyma się w kolejnych latach, polski rynek dostaw OOH może stać się areną najbardziej zaciętej rywalizacji w historii branży logistycznej.

DHL otwiera nowe centrum logistyczne. Obiekt powstał na lotnisku

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału