ClusterSense to najnowsze rozwiązanie AI od Sagra Technology. Pomoże producentom, dystrybutorom i sieciom handlowym w automatycznej segmentacji ich klientów.
Sagra Technology to polska firma zajmująca się tworzeniem rozwiązań wspierających sprzedaż, marketing i analitykę. Firma funkcjonuje od 1998 roku. w tej chwili rozwiązania dla klientów dostarcza w modelu Cloud Computing.
W swoim ostatnim projekcie Sagra Technology wykorzystała sztuczną inteligencję do stworzenia narzędzia do automatycznej segmentacji klientów. ClusterSense dokona ich pogrupowania według zachowań zakupowych. Na tej podstawie przygotuje ofertę i działania zakupowe dopasowane do nawyków poszczególnych grup klientów.
Warto przeczytać: AI Act przyjęte przez Parlament Europejski. Eksperci z nadzieją o nowej regulacji
Segmentacja zwiększy efektywność działań marketingowych
ClusterSense korzysta z danych zakupowych dotyczących zamówień z przeszłości. Wsparte algorytmami uczenia maszynowego opracowuje rozwiązania na podstawie analizy historycznych danych z poszczególnych lokalizacji zakupowych. Dane te mogą być dostarczone zarówno przez dystrybutorów zewnętrznych, jak i pochodzić z własnych systemów firmy. ClusterSense został zbudowany na podstawie modeli językowych Microsoft Azure Open AI.
„Dzieląc klientów na odrębne grupy w oparciu o łączące ich cechy i sposób, w jaki kupują, firmy mogą skuteczniej ukierunkowywać swoje działania marketingowe, zadbać o doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć swoje zyski” – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology.
Rewolucja dzięki AI
Do niedawna tego typu personalizacje były bardziej czasochłonne i niedokładne. Inteligentna segmentacja klientów korzystająca z AI może być początkiem rewolucji w marketingu i sprzedaży. Sztuczna inteligencja pozwala zaoszczędzić czas. Dodatkowo wyodrębnia precyzyjnie grupę docelową, do której należy dotrzeć z konkretnymi działaniami, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu sprzedażowego.
W Sagra Technology mają świadomość potencjału związanego ze sztuczną inteligencją w marketingu i sprzedaży. ClusterSense nie jest pierwszym z narzędzi AI, które z powodzeniem funkcjonują u klientów firmy.
„ClusterSense to jedno z kilku już narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, działających u naszych klientów. Oprócz segmentacji klientów, inne aplikacje automatyzują kontrolę merchandisingu czy wspierają analitykę danych. Stawiamy na AI, bo wiemy, iż jest przyszłością. Zastosowana we właściwym miejscu, daje efekty lepsze niż praca człowieka, zwiększa efektywność, niweluje błędy i optymalizuje koszty operacyjne” – podsumowuje Adam Sienkiewicz.