Automatyzacja FedEx postępuje, ale zamiast robotów przez cały czas wolą ludzi

2 dni temu

FedEx konsekwentnie inwestuje w nowoczesne technologie, aby zwiększać efektywność swoich operacji logistycznych. Najnowszym krokiem w kierunku rozwoju jest otwarcie nowego, zautomatyzowanego obiektu Secondary 25, mieszczącego się w Memphis World Hub. Automatyzacja nowego obiektu FedEx nie obejmuje jednak robotyki, wykorzystywanej do obsługi paczek.

Automatyzacja FedEx bez robotów

Obiekt Secondary 25 to ogromne centrum o powierzchni 120 774 metrów kwadratowych, obsługujące choćby 56 000 paczek na godzinę. To aż połowa całkowitego wolumenu przetwarzanego w głównym centrum sortowania FedEx w Memphis. Dzięki nowym technologiom, takim jak skanery sześciostronne i zaawansowane systemy pomiaru wymiarów oraz wagi, FedEx może jeszcze szybciej i dokładniej przeprowadzać sortowanie oraz obsługę przesyłek. Automatyzacja nowego obiektu FedEx nie obejmuje jednak robotyki, co może wydawać się zaskakujące.

FedEx od lat pracuje bowiem nad rozwojem automatyzacji w swoich placówkach na całym świecie, eksperymentując również z robotami do sortowania i ładowania przesyłek. Mimo to, w Secondary 25 nie znajdziemy robotów – dlaczego? Kit Crighton-Smith, doradczyni ds. zarządzania projektami w FedEx, wyjaśnia, iż roboty świetnie radzą sobie z małymi paczkami, ale mają trudności z obsługą dużych, ciężkich i nieporęcznych przesyłek. Pracownicy są w tym po prostu bardziej efektywni i elastyczni.

Nie mamy jeszcze maszyn, które byłyby wystarczająco wytrzymałe, elastyczne i szybkie, by zajmować się takimi ładunkami – tłumaczy Crighton-Smith.

Czytaj też: FedEx planuje ogromne zwolnienia! Pracę straci tysiące osób!

Właśnie dlatego FedEx skupia się na zautomatyzowanych rozwiązaniach wspierających pracowników, a nie zastępujących ich.

Zautomatyzowane, ale z udziałem ludzi

Choć Secondary 25 jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów FedEx praca ludzi jest tu wciąż kluczowa. Automatyczne systemy transportowe i skanery pozwalają znacząco ograniczyć liczbę manualnych działań, jednak obsługa paczek o nietypowych rozmiarach przez cały czas wymaga ludzkiej interwencji. W praktyce oznacza to, iż większość ruchu przesyłek jest kontrolowana przez oprogramowanie, które ustawia paczki do skanowania i oceny parametrów.

Jak wyjaśnia Crighton-Smith, na trzech najwyższych piętrach Secondary 25 automatyzacja obiektu FedEx jest niemal pełna. Pracownicy monitorują procesy i weryfikują, czy wszystko działa poprawnie, ale główną kontrolę nad sortowaniem sprawuje ponad tysiąc kamer i inteligentne systemy komputerowe.

Automatyzacja w FedEx oznacza przede wszystkim przyspieszenie procesów oraz optymalizację kosztów. Skrócenie czasu sortowania wpływa bezpośrednio na szybsze dostawy i lepszą obsługę klientów. Nowoczesne technologie nie tylko wspomagają pracę, ale również zapewniają dokładniejszą kontrolę przesyłek, co minimalizuje ryzyko błędów i strat.

FedEx rozbudował centrum w Chinach. Tak z okazji 40. rocznicy

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału