Azuki NFT to projekt PFP z 10 000 NFT z wpływami anime. Jego sława została naznaczona niezrównanym szumem, obszerną historią i nieoczekiwanymi kontrowersjami.
Azuki po raz pierwszy pojawiła się na scenie NFT w styczniu 2022 roku i gwałtownie podbiła serca wielu fanów NFT jako potencjalny nowy lider rynku, który w tamtym czasie był skoncentrowany na PFP. Dzięki wysokiej cenie mięty i skomplikowanemu planowi, wciąż powstający produkt natychmiast zyskał poczucie ekskluzywności, ponieważ wielu influencerów nazwało go gorącym produktem.
— Azuki (@AzukiDziennik) 6 lipca 2022 r
Założyciele projektu stwierdzili na początku, iż ich celem jest zbudowanie i posiadanie największej zdecentralizowanej marki metaverse z pomocą społeczności jej posiadaczy. Azuki stało się jednym z najszybciej rozwijających się projektów NFT w historii po miesiącach stałego wzrostu, ale kolekcja uderzyła w ścianę, gdy jej wynalazca był połączony z wieloma nieudanych, a czasem kontrowersyjnych inicjatyw NFT.
Wydaje się, iż Azuki nie był dotknięty problemem założyciela, ponieważ projekt natychmiast nabrał rozpędu, a choćby zdołał ugruntować swoją pozycję pośród załamujących się rynków kryptowalut i NFT. Jaki jest do tego klucz? Zobaczmy kolejkę górską Azuki projektu NFT, aby się tego dowiedzieć.
Czym jest projekt Azuki NFT?
Podstawowe komponenty Azuki składają się z 10 000 generatywnych awatarów NFT, które zostały wydane 12 stycznia 2022 roku. Każdy token w kolekcji Azuki jest wynikiem losowego wyboru cech, podobnie jak inne projekty PFP NFT. Charakterystyczna estetyka Azuki, która zawiera grafikę inspirowaną anime, została porównana do skrzyżowania trójwymiarowej gry RPG The World Ends with You z modowym wyczuciem czcigodnej publikacji o deskorolce Thrasher.
Azuki początkowo miał zostać wypuszczony na aukcję holenderską, rodzaj spadku NFT, w którym sprzedaż rozpoczyna się po określonej cenie i stopniowo spada do ostatecznej ceny sprzedaży. Cena mennicy Azuki zaczęła się od 1 ETH i została zaprogramowana tak, aby spadała o 0,05 ETH co 20 minut, aż osiągnęła 0,15 ETH. Azuki jednak nigdy nie osiągnął 0,15. W rzeczywistości nie doszło choćby do pierwszej obniżki ceny, ponieważ kolekcja wyprzedała wszystkie swoje zapasy po cenie 1 mięty ETH w niecałe trzy minuty.
Aby zapewnić pewien kontekst, Azuki sprzedało 8700 NFT podczas otwartej sprzedaży. cena 3400 USD za ETH w tej chwili. Wskazuje to, iż w dniu sprzedaży twórcy zarobili początkowy zysk w wysokości prawie 8700 ETH, o wartości ponad 29 mln USD. Azuki NFT zostały stworzone w cenie 0,5 ETH każdy, a dzień po rozpoczęciu prywatnej aukcji białej listy, przynosząc firmie dodatkowe 2 miliony dolarów.
Kto stworzył Azuki?
Chiru Labs, zespół artystów i inżynierów z Los Angeles z doświadczeniem w grach, technologii i kryptowalutach, wyprodukował Azuki. Gang jest kierowany przez byłego głównego przedsiębiorcę technologicznego Zagabonda i składa się z aliasów 2pm.flow, location tba i HoshiBoy. Z długą listą branż, które zostaną uruchomione pod marką parasolową Azuki, celem Azuki jest bycie czymś więcej niż tylko prostą inicjatywą PFP.
Jak już powiedziano, ekosystem NFT pokazał, iż sukces rodzi sukces. Zgodnie z anegdotycznymi dowodami, gdy projekt taki jak Azuki stanie się dobrze znany, jego wartość prawdopodobnie pozostanie stabilna, jeżeli nie wzrośnie, tak długo, jak wygenerowany przez niego rozgłos będzie trwał. Wydaje się, iż ta niepisana regulacja branżowa NFT świetnie sprawdziła się w przypadku Azuki, ponieważ Chiru zarobił teraz o wiele więcej milionów dzięki wprowadzeniu pięcioprocentowej opłaty licencyjnej za każdą odsprzedaną kartę Azuki NFT.
Moment debiutu Azuki mógł przyczynić się do jego sukcesu. Kilka projektów o tematyce anime zaczęło wspinać się w rankingach rynku NFT na początku 2022 roku. Zaledwie kilka miesięcy przed Azuki, na przykład 0N1 Force całkowicie przejął rynek NFT. Wydawało się jednak, iż przejął zbyt wiele, ponieważ stracił atrakcyjność i pozostawił pustkę na rynku PFP.
Przyszłość Azukiego?
Kolekcja Azuki Beanz, największy do tej pory dodatek Azuki, została wydana w kwietniu 2022 roku. Posiadacze oryginalnych Azuki NFT otrzymali te NFT za darmo przez zrzut, twierdząc, iż służą one jako swego rodzaju pomocnik w przygodzie Azuki NFT. Podobnie jak Bored Apes z mutantami Apes i Doodles ze Space Doodles, Azuki wykorzystał potrzebę rozwoju marki bez rozcieńczania oryginalnej kolekcji 10 000 podaży dzięki Beanz.
Beanz pomógł obniżyć barierę wejścia do ekosystemu Azuki NFT dzięki kolekcji prawie 20 000 NFT, oferując przyszłą użyteczność kolekcjonerom Azuki w miarę rozwoju narracji marki. Dodatkowo posiadacze Beanz otrzymają dostęp do kanału Discord tylko dla posiadaczy na serwerze Azuki i zostaną zakwalifikowani do kolejnych zrzutów towarów Azuki.
Beanz prawdopodobnie odegra znaczącą rolę w ekologii Azuki, podobnie jak „czerwona fasola” – bez wątpienia hołd dla „czerwonej pigułki” z filmów Matrix – pozostała ostoją społeczności Azuki. Wraz z rozwojem ekosystemu oczywiste jest, iż Azuki chce stworzyć silną markę zarówno w sieci, jak i poza nią.
Azuki chce zbudować własny, odrębny metaverse on-chain. Interaktywne działania multimedialne, gry, konkursy dla społeczności, a być może choćby kreskówki i komiksy będą istnieć w tym metawersie. Jednak Chiru wydaje się uważać, iż „pomost” między metawersem a aktywacją z prawdziwego życia jest najważniejszym projektem.
Po raz pierwszy rzuciliśmy okiem na to, jak ten most może wyglądać, z wielkoskalowego wydarzenia satelitarnego Azuki na konferencji NFT.NYC w 2022 roku. Impreza Azuki, charakteryzująca się żywą i słabo oświetloną scenerią przypominającą kulturę japońską, wezwała członków The Garden, aby pomogli ożywić aktywację. Wraz z instalacjami artystycznymi, muzyką na żywo, stoiskami z jedzeniem, sklepem z tatuażami, fizycznymi wersjami NFT Beanz i nie tylko, „Enter the Alley”, jak to zostało nazwane, wskazywało na wszechogarniającą markę, do której aspiruje Azuki.
Azuki nie wydaje się być daleko w tyle, ponieważ firmy takie jak Yuga Labs i Doodles przez cały czas kładą podwaliny pod to, jak marka Web3 będzie przypominać w prawdziwym świecie. Azuki i zespół Chiru prawdopodobnie zainwestują pieniądze w nadchodzących latach, aby wypełnić lukę między jej istnieniem jako społeczności PFP NFT a pełną marką konsumencką, ponieważ są jedną z najbardziej lubianych i odnoszących sukcesy firm na rynku NFT.
Mamy nadzieję, iż spodobał Ci się ten artykuł na temat Azuki NFT: Wszystko, co musisz wiedzieć. jeżeli tak, jesteśmy pewni, iż spodobają Ci się również nasze inne artykuły, takie jak LG Art Lab wprowadza NFT do Twojego smart TV lub MTV VMA: Snoop Dogg i Eminem Bored Ape NFT wydajności w metawersie.