Zakończony został remont mostu kolejowego w Niestępowie, kontynuowane są prace na podobnym obiekcie w Rutkach. Ponad 100-letnie mosty nad rzeką Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne podróże koleją po tzw. bajpasie kartuskim, który umożliwi dojazd z Kaszub do Gdańska podczas modernizacji linii kolejowej nr 201. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za kwotę 95,2 mln zł netto ubiega się o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Most w Niestępowie został kompleksowo wyremontowany, metalowe przęsło zakonserwowano i pomalowano, gotowy jest tor. Na moście w Rutkach wymieniono wyeksploatowane elementy, na środkowym, kratowym przęśle, zabudowano konstrukcję, na której montowany będzie tor oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu. Ponad 100-letnie mosty nad Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.
– Inwestujemy w polską kolej po to, aby coraz więcej pasażerów mogło i chciało korzystać z tego środka transportu. Prace toczą się w każdym regionie kraju – również na Pomorzu. niedługo zakończymy tę ważną, otwierającą nowe możliwości inwestycję – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Na trasie wykonane zostały wszystkie prace związane ze wzmocnieniem podtorza i budową odwodnienia linii. Budowany jest nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile prowadzone są prace przygotowawcze. Perony zapewnią wygodny dostęp do kolei dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
– Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakończenie wszystkich prac planuje się w czerwcu 2023 r. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” na czas realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” to 95,2 mln zł netto.
Źródło: PKP PLK
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta1-e1675068072192-1024x576.jpg)
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta2-e1675068059647-1024x576.jpg)
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta3-e1675068044741-1024x576.jpg)
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta4-e1675068033559-1024x576.jpg)
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta5-e1675068022966-1024x576.jpg)
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta6-e1675068009391-1024x576.jpg)
![](https://www.sektorkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/01/kratownicowe-mosty-zapewnia-sprawne-podroze-z-Kaszub-do-Trojmiasta7-e1675067988344-1024x576.jpg)