Bank BPS i większość Banków Spółdzielczych Grupy BPS przystąpiły do „Porozumienia w sprawie standardu zrozumiałości języka w usługach bankowości detalicznej”. To inicjatywa sektorowa, koordynowana przez Związek Banków Polskich. Jest to kolejny wspólny krok banków, aby projektować jeszcze bardziej przejrzystą i spójną komunikację z konsumentami. Częścią porozumienia jest standard prostego języka, wypracowany razem z ekspertami z ośrodków naukowych, które zajmują się prostym językiem.

„Porozumienie w sprawie standardu zrozumiałości języka w usługach bankowości detalicznej” potwierdza wspólne podejście sektora bankowego do wymogu zrozumiałości języka na poziomie B2. Jest to konsekwencja Ustawy o dostępności, która weszła w życie w tym roku pod koniec czerwca. Porozumienie wpisuje się w ogólne wytyczne nadzorcze dotyczące zrozumiałości, które wydał Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Bank BPS i Banki Spółdzielcze Grupy BPS od kilku lat pracują nad wdrażaniem zasad prostego języka w komunikacji. Podpisane porozumienie dodatkowo potwierdza, wspólne dla całego sektora bankowego, podejście do ustawowego wymogu zrozumiałości na poziomie B2, które opiera się na zasadach prostego języka. Jest to rozwinięcie dotychczasowych działań sektora – m.in. deklaracji banków w sprawie standardu prostego języka z 2020 roku.
Chociaż prosty język i B2 powstały w różnych celach, efekty ich stosowania są podobne. Prosty język to zasady tworzenia zrozumiałej komunikacji, a B2 to poziom znajomości języka obcego, określany w prawodawstwie unijnym. Przepisy o dostępności mówią o B2, a nie o prostym języku. Jednak banki, które podpisały Porozumienie, zobowiązują się do stosowania w swojej komunikacji prostego języka, aby zapewniać klientom jeszcze lepiej zrozumiałe dokumenty, opisy produktów, czy procedury.
Źródło: Bank BPS

1 tydzień temu













