Bank Centralny Kenii: CBDC może nie być istotnym priorytetem

1 rok temu

Podmiot przeprowadził konsultacje społeczne na temat potencjalnej emisji CBDC, ale na podstawie zebranych odpowiedzi nie był w stanie dojść do ostatecznych wniosków.

Przypomnijmy, iż bank zaprosił opinię publiczną do wyrażenia opinii na temat potencjalnego wprowadzenia CBDC w lutym ubiegłego roku. Teraz zaś, po szesnastu miesiącach podmiot poinformował, iż otrzymał ponad 100 odpowiedzi na zadane przez siebie pytania od obywateli, banków komercyjnych, firm technologicznych oraz innych uczestników konsultacji, którzy pochodzili z dziewięciu krajów. Pytania dotyczyły emisji cyfrowej waluty banku centralnego (CBDC). Odpowiedzi na nie nieznacznie się od siebie różniły. Tak jak przewidywano, w większości z nich opisywano potencjalne korzyści i zagrożenia z wprowadzenia cyfrowego szylinga.

Kenijskie CBDC może poczekać

Stanowisko banku centralnego po przeprowadzeniu konsultacji mogło dla niektórych obserwatorów rynku okazać się nieco zaskakujące – podmiot zapowiedział bowiem, iż będzie przez cały czas monitorował rozwój sytuacji i przyjmie „wyważone podejście”, aby rozważyć ocenę wprowadzenia cyfrowego szylinga w przyszłości.

„Wdrożenie CBDC w Kenii może nie być istotnym priorytetem w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Co ważne, bolączki Kenii w zakresie płatności mogą być potencjalnie przez cały czas rozwiązywane przez inne innowacyjne rozwiązania w ramach istniejącego ekosystemu” – napisano w komunikacie.

Bank: to zły moment na cyfrową walutę

Jak podkreślono, banki centralne, które pospieszyły się z emisją cyfrowych walut, stoją teraz przed wyzwaniami, które utrudniają ich wdrożenie. Bank Centralny Kenii przyznał również, że współpracował z innymi bankami centralnymi w zakresie weryfikacji koncepcji CBDC. Jego urzędnicy podkreślają jednak, iż popularność walut cyfrowych maleje na arenie międzynarodowej. „Niedawna niestabilność na globalnym rynku aktywów kryptograficznych zwiększyła obawy i potrzebę dokładnego przeglądu ryzyka związanego z innowacjami i technologią” – uważa podmiot.

Bank Centralny Kenii jest instytucją publiczną odpowiedzialną za formułowanie polityki pieniężnej w celu osiągnięcia i utrzymania stabilności cen oraz emisji waluty. Bank promuje stabilność finansową poprzez regulację, nadzór i licencjonowanie instytucji finansowych w ramach swojego mandatu. Podmiot zapewnia również nadzór nad systemami płatności, rozliczeń i rozrachunków.

Idź do oryginalnego materiału