Bank Spółdzielczy w Kostrzynie 64. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane. SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.
Projekt wdrożeniowy został zrealizowany przez pracowników Banku Spółdzielczego w Kostrzynie, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland.
System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, którzy otrzymują od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji i sprawozdawczości.
Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.
W najbliższych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.
Źródło: SGB-Bank