Już ponad 1/3 Zrzeszenia SGB, a co więcej, również blisko połowa rachunków całego zrzeszenia działa w Systemie Usług SGB. W ubiegły weekend Bank Spółdzielczy w Strzegowie dołączył do tego grona i został 60. bankiem spółdzielczym, który zintegrował swoje dane z SUS.
SUS rośnie w siłę. Z miesiąca na miesiąc banków korzystających z systemu jest coraz więcej, a plany na najbliższe lata są imponujące – w kolejnych latach do SUS dołączy kilkadziesiąt kolejnych Banków Spółdzielczych SGB. Do końca 2026 r. w SUS znajdzie się ponad połowa zrzeszenia.
Przeprowadzenie udanej migracji produkcyjnej w Banku Spółdzielczym w Strzegowie oznacza, iż klienci banku są już obsługiwani w nowym systemie. System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
– Przygotowanie do wdrożenia pakietu usług trwały kilka miesięcy – mówi Grażyna Jolanta Jonczak, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Strzegowie. – Proces projektowy, analiza potrzeb, przygotowanie infrastruktury, szkolenia, testowanie oraz uruchomienie wymagały dużego zaangażowania, zarówno ze strony banku spółdzielczego, jaki i SGB-Banku oraz Asseco Poland.
– Od kilku dni obsługujemy klientów w nowym systemie – dodaje prezes. – Wspólny sukces zespołu, który współpracował i dzielił się wiedzą, przyczynił się do realizacji celu oraz zbudował silne więzi, co przełożyło się na lepszą atmosferę pracy i większą satysfakcję. Dzięki wdrożeniu SUS znacząco zwiększymy efektywność, bezpieczeństwo i jakość usług bankowych.
Banki Spółdzielcze SGB są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, które otrzymują od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji i sprawozdawczości.
Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert.
Zaangażowanie wielu osób przy weekendowym wdrożeniu docenia Prezes Grażyna Jolanta Jonczak:
– Cieszę się, iż prace nad wdrożeniem zakończyły się sukcesem. W tym miejscu bardzo dziękuję pracownikom mojego banku za zaangażowanie i za poświęcony czas. Tak samo pracownikom SGB-Banku oraz Asseco Poland. Podziękowania składam także Zarządowi Banku Spółdzielczego w Działdowie z siedzibą w Lidzbarku, za okazane wsparcie i dzielenie się wiedzą przez pracowników banku. Ta pomoc okazała się niezwykle cenna i znacząco przyczyniła się do płynnej obsługi klientów i pracy na nowym systemie.
Źródło: SGB-Bank