Choć transakcje bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością, mają one zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Ci drudzy z różnych przyczyn wolą płacić monetami i banknotami, które nierzadko należy wybrać z bankomatu, jeżeli wypłata wpływa na konto. Co jednak zrobić, jeżeli pieniądze z niego zniknęły, a maszyna nie wydała pieniędzy? Lepiej wiedzieć zawczasu i się przygotować niż później panikować.
REKLAMA
Zobacz wideo Jak wygląda chorwackie 20 centów? Ile kosztuje sushi, a ile wynosi prowizja w chorwackim bankomacie?
Gdzie zgłosić brak wypłaty z bankomatu? Warto podjąć działania od razu
W przypadku gdy maszyna nie wyda pieniędzy, a mimo to konto właściciela zostanie obciążone, może to świadczyć tylko i wyłącznie o jej awarii, bądź uszkodzeniu karty i błędzie w relacji bankomat - bank. Wtedy należy złożyć reklamację do operatora bankomatu bezpośrednio w oddziale, listownie, telefonicznie lub internetowo.
Po jej złożeniu operator jest zobowiązany prześledzić zapisy w maszynie i porównać ilość znajdujących się w niej pieniędzy do ilości tych, które zostały już wypłacone. jeżeli wystąpią niezgodności, twoja reklamacja powinna zostać rozpatrzona pozytywnie. W tym przypadku pieniądze zostaną zwrócone do 30 dni od wystąpienia problemu, ale możliwe, iż nastąpi to wcześniej. Możesz też spróbować złożyć wniosek o przyznanie odszkodowania za błąd i brak możliwości korzystania ze swoich pieniędzy.
Bankomat Euronet (zdjęcie ilustracyjne) Fot. Łukasz Węgrzyn / Agencja Wyborcza.pl
Co zrobić, gdy bank nie uzna reklamacji? Takie masz możliwości
Bank może odrzucić reklamację, jeżeli po weryfikacji działania maszyny nie dopatrzy się żadnych błędów. W tym przypadku pozostaje ci rozwiązanie sporu na drodze sądowej. Możesz też zgłosić zaistniałą sytuację do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, celem rozstrzygnięcia problemu.Jeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu.Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.