Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał z konta. Co zrobić? Jest jedno rozwiązanie

5 dni temu
Zdjęcie: Gdzie zgłosić brak wypłaty z bankomatu? Fot. Elena Uve / iStock


Czy bankomat może nie wypłacić pieniędzy? Sytuacje są sporadyczne, ale niestety się zdarzają. Należy wtedy podjąć odpowiednie kroki, by odzyskać swoją własność. Co możesz zrobić? Wbrew pozorom sprawa nie jest skomplikowana.
Choć transakcje bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością, mają one zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Ci drudzy z różnych przyczyn wolą płacić monetami i banknotami, które nierzadko należy wybrać z bankomatu, jeżeli wypłata wpływa na konto. Co jednak zrobić, jeżeli pieniądze z niego zniknęły, a maszyna nie wydała pieniędzy? Lepiej wiedzieć zawczasu i się przygotować niż później panikować.


REKLAMA


Zobacz wideo Jak wygląda chorwackie 20 centów? Ile kosztuje sushi, a ile wynosi prowizja w chorwackim bankomacie?


Gdzie zgłosić brak wypłaty z bankomatu? Warto podjąć działania od razu
W przypadku gdy maszyna nie wyda pieniędzy, a mimo to konto właściciela zostanie obciążone, może to świadczyć tylko i wyłącznie o jej awarii, bądź uszkodzeniu karty i błędzie w relacji bankomat - bank. Wtedy należy złożyć reklamację do operatora bankomatu bezpośrednio w oddziale, listownie, telefonicznie lub internetowo.


Po jej złożeniu operator jest zobowiązany prześledzić zapisy w maszynie i porównać ilość znajdujących się w niej pieniędzy do ilości tych, które zostały już wypłacone. jeżeli wystąpią niezgodności, twoja reklamacja powinna zostać rozpatrzona pozytywnie. W tym przypadku pieniądze zostaną zwrócone do 30 dni od wystąpienia problemu, ale możliwe, iż nastąpi to wcześniej. Możesz też spróbować złożyć wniosek o przyznanie odszkodowania za błąd i brak możliwości korzystania ze swoich pieniędzy.


Bankomat Euronet (zdjęcie ilustracyjne) Fot. Łukasz Węgrzyn / Agencja Wyborcza.pl


Co zrobić, gdy bank nie uzna reklamacji? Takie masz możliwości
Bank może odrzucić reklamację, jeżeli po weryfikacji działania maszyny nie dopatrzy się żadnych błędów. W tym przypadku pozostaje ci rozwiązanie sporu na drodze sądowej. Możesz też zgłosić zaistniałą sytuację do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, celem rozstrzygnięcia problemu.Jeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu.Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału