Bankomat pobrał środki i nie wypłacił gotówki? To nie koniec świata

3 dni temu
Bankomat nie wypłacił wskazanej kwoty, ale pieniądze zniknęły z konta? Jest to sytuacja stresująca i frustrująca, jednak nie bez wyjścia. Takie incydenty wcale nie są niemożliwe, dlatego warto wiedzieć, jak zwiększyć swoje szanse na odzyskanie środków. Liczy się natychmiastowa reakcja.
Choć takie sytuacje mogą wydawać się wręcz absurdalne, niestety rzeczywiście zdarza się, iż bankomaty nie wydają gotówki lub wciągają ją z powrotem. Może mieć to związek z awarią urządzenia, brakiem odpowiedniej ilości środków, błędu, który wystąpił podczas połączenia z serwerem czy innymi zakłóceniami. Wówczas warto zachować spokój i w pierwszej kolejności zweryfikować, czy pieniądze zostały pobrane z konta. W razie jakichkolwiek braków szybka reakcja może mieć najważniejsze znaczenie.


REKLAMA


Zobacz wideo Twoje opłaty bankowe wzrosły? To może nie być koniec podwyżek


Bankomat nie wydał gotówki. To może pomóc w otrzymaniu zwrotu
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących pracy urządzenia, choćby jeżeli na ekranie widnieje informacja, iż transakcja nie została zrealizowana, należy natychmiast sprawdzić stan konta. Ważne jest także, aby zgromadzić niezbędne dowody, takie jak potwierdzenie nieudanej transakcji czy zdjęcie komunikatu, który wyświetlił się na ekranie. jeżeli środki zostały pobrane, a mimo to bankomat nie wydał gotówki, wówczas pozostaje jedynie reklamacja i walka o zwrot. Incydent należy od razu zgłosić do banku poprzez infolinię, formularz w aplikacji lub wizytę w oddziale. W trakcie składania reklamacji niezbędne będą dane właściciela karty, opis sytuacji oraz informacje, takie jak data, godzina, lokalizacja bankomatu, numer urządzenia oraz pobrana kwota. W zgłoszeniu warto uwzględnić również zebrane dowody. Wszystkie te dane znacznie przyśpieszą cały proces i zwiększą szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji złożonej przez klienta.


Bankomat nie wypłaca gotówki. Bank ma na to 14 dni
Banki zobowiązane są do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni roboczych. W niektórych sprawach termin może jednak zostać wydłużony do 35 dni roboczych. W tym czasie bank weryfikuje dane oraz dowody przekazane przez klienta. Sprawdzany jest także stan środków w bankomacie, by potwierdzić wersję osoby składającej reklamację. W praktyce decyzje dotyczące błędnych transakcji wydawane są często w ciągu kilku dni. jeżeli rozstrzygnięcie jest pozytywne, wtedy zostaje zlecony zwrot środków. Niektóre banki dają także możliwość sprawdzania statusu reklamacji online. Dzięki temu klient na bieżąco informowany jest kolejnych etapach procesu.


Zobacz też: Po mieszkania tylko do tego miasta. Ceny są najniższe w całej Polsce


Jak wskazuje serwis Totalmoney.pl, jeżeli bank nie będzie w stanie rozwiązać sprawy, warto skontaktować się z instytucją nadzorującą banki - Komisją Nadzoru Finansowego. Możliwe jest również złożenie skargi do Rzecznika Finansowego lub postępowanie sądowe.


Źródła: money.pl, totalmoney.pl


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału