Banque de Luxembourg ujednolicił swoje działania w zakresie bezpieczeństwa dzięki platformie GenetecTM Security Center, aby wzmocnić odporność na zagrożenia cyfrowe i fizyczne w coraz bardziej złożonym środowisku bankowym.
Banque de Luxembourg jest jedną z najbardziej zaufanych instytucji finansowych tego kraju, posiada także kilka oddziałów w Belgii. Bank wyróżnia się solidną tradycją bankową oraz konsekwentnym dążeniem do doskonałości. w tej chwili zatrudnia 1200 pracowników.
W obliczu dynamicznie zmieniających się zagrożeń, zarówno fizycznych, jak i cyfrowych, Banque de Luxembourg w ostatnich latach przeprowadził modernizację systemu zarządzania bezpieczeństwem, aby skutecznie chronić swoje zasoby oraz aktywa klientów. Dodatkowo, instytucja musiała sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie ochrony danych i zagrożeń cybernetycznych, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności operacyjnej i usprawnieniu zarządzania incydentami.
Infrastruktura IT, w szczególności centra danych i serwerownie, stała się dziś równie cenna jak tradycyjne skarbce. Aby skutecznie chronić nasze zasoby i majątek naszych klientów, musimy zapewnić bezpieczeństwo przestrzeni, danych oraz informacji wrażliwych – mówi Frédéric Mayer, dyrektor ds. bezpieczeństwa technicznego w Banque de Luxembourg.
W przeszłości Banque de Luxembourg wdrożył system monitoringu wizyjnego oparty na protokole IP Genetec OmnicastTM – ze względu na jego łatwość obsługi oraz zaawansowane funkcje. Już wtedy kluczową rolę odegrała funkcja Genetec Federation, umożliwiająca scentralizowane zarządzanie systemami bezpieczeństwa we wszystkich oddziałach banku. Zapewniła ona spójny podgląd sytuacji oraz uproszczone procesy zarządzania.
Kolejny etap transformacji rozpoczął się w 2018 roku, kiedy Banque de Luxembourg zdecydował się na wdrożenie systemu kontroli dostępu Genetec SynergisTM, zintegrowanego z zarządzaniem monitoringiem wizyjnym na platformie Genetec Security CenterTM. Był to ambitny projekt, obejmujący stopniowe wdrażanie systemu w kolejnych budynkach oraz wymianę wszystkich czytników kart i kontrolerów drzwi.
Zunifikowanie rozwiązań bezpieczeństwa zostało następnie rozszerzone o znacznie bardziej zróżnicowaną gamę zaawansowanych technologii. Po monitoringu wizyjnym i kontroli dostępu Banque de Luxembourg zintegrował w tej chwili system sygnalizacji włamania i napadu, zarządzanie depozytorami kluczy, Genetec AutoVuTM – rozwiązanie do automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych i wiele innych.
Zunifikowanie systemu bezpieczeństwa i połączenie różnych lokalizacji w Belgii i Luksemburgu w Security CenterTM nie tylko pozwoliło Banque de Luxembourg wzmocnić ogólne bezpieczeństwo. System bezpieczeństwa umożliwił również wdrożenie skutecznych i oszczędzających czas taktyk w codziennych działaniach. Wśród w tej chwili realizowanych projektów, zbliżające się wdrożenie Genetec Mission ControlTM stanowi istotny punkt zwrotny w zarządzaniu incydentami i koordynacji działań związanych z bezpieczeństwem. Dzięki predefiniowanym scenariuszom i zautomatyzowanym procesom roboczym rozwiązanie to ułatwi podejmowanie decyzji podczas incydentów, zapewniając jednocześnie rygorystyczne przestrzeganie każdego etapu procedur bezpieczeństwa.