Baseig zakończył prace nad podstawową wersją platformy AI wspierającej podmioty sprzedające w kanale e-commerce i planuje komercyjny start sprzedaży rozwiązania na I połowę przyszłego roku, a w II półroczu wyjście na rynki zagraniczne, podała spółka.
System integruje analizę danych, personalizację oferty i automatyzację marketingu w jednym środowisku SaaS, wykorzystując zróżnicowane modele AI oraz dane z platform takich jak WooCommerce, GA4, Google Ads i Meta Ads, podano.
„Zakończenie prac nad podstawową wersją systemu jest dla nas milowym krokiem. Udowadniamy, iż możliwe jest stworzenie zaawansowanego, wieloagentowego rozwiązania, które integruje analitykę, personalizację i automatyzację marketingu w jednym środowisku. To fundament, na którym będziemy budować kolejne fazy rozwoju i komercjalizacji. Przedstawiony harmonogram komercjalizacji jest naturalną kontynuacją postępów technologicznych. Każdy etap został zaplanowany tak, aby zapewnić stabilność wdrożeń i konsekwentny rozwój platformy. Jesteśmy przekonani, iż platforma Baseig będzie realnie wspierać rozwój biznesów e-commerce i stanie się jednym z kluczowych narzędzi AI w regionie” – powiedział prezes Kamil Stanek, cytowany w komunikacie.
Prace nad kluczowymi funkcjami zostały zakończone 24 listopada br. Finalna podstawowa wersja systemu obejmuje w pełni działające integracje z najpopularniejszymi platformami e-commerce, wieloagentową architekturę analizującą dane i generującą rekomendacje, moduł automatyzacji marketingu (w tym PPC i rekomendacje produktowe), a także system segmentacji klientów oparty na sztucznej inteligencji. Platforma została zaprojektowana z naciskiem na bezpieczeństwo danych i zgodność z RODO, wykorzystując wyłącznie dane first-party przetwarzane w chmurze. w tej chwili finalizowane są moduły optymalizacyjne i komponenty odpowiedzialne za onboarding użytkowników, podano także.
Jednocześnie zarząd Baseig przyjął harmonogram i strategię komercjalizacji systemu, obejmującą pięć kluczowych etapów. Pierwszy z nich to publiczna prezentacja platformy zaplanowana na listopad 2025 roku, podczas której Baseig przedstawi działanie systemu, zainicjuje kampanię PR i marketingową oraz uruchomi program wczesnego dostępu dla wybranych sklepów. Spółka rozpocznie także budowę społeczności testerów, którzy wezmą udział w dalszym doskonaleniu narzędzia.
Kolejne etapy obejmują: udostępnienie wersji trial w I-II kwartale 2026 roku, otwarcie rejestracji dla szerszej grupy użytkowników oraz testy skalowania infrastruktury; komercyjny start sprzedaży przewidziany na pierwszą połowę 2026 roku wraz z wprowadzeniem płatnych subskrypcji i programu partnerskiego; okres intensywnego skalowania w latach 2026-2027, obejmujący ekspansję zagraniczną oraz rozwój integracji; a także dalszą optymalizację systemu oraz budowę kolejnych modułów zwiększających wartość dla klientów, w tym nowych funkcjonalności AI takich jak agent obsługi klienta czy agent pricingowy, wymieniono.
„Zakończenie prac nad podstawową wersją systemu oraz przyjęcie harmonogramu komercjalizacji stanowią najważniejszy krok w procesie przygotowywania rozwiązania do wdrożenia rynkowego, co w efekcie będzie miało bezpośrednie przełożenie na budowę wartości spółki. Dynamiczny wzrost rynku AI w e-commerce potwierdzają globalne prognozy – według raportu Precedence Research jego wartość wzrośnie z 7,25 mld USD w 2024 roku do ponad 64 mld USD w roku 2034” – zakończono w materiale.
Spółka działa w modelu AI-commerce, oferując twórcom narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które wspierają ich w całym procesie tworzenia i rozwijania marek – od projektowania i analizy trendów po logistykę i sprzedaż. Spółka współpracuje m.in. z influencerami. Zadebiutowała na NewConnect w 2025 r.
Źródło: ISBnews

10 godzin temu











