Bez szans na Big Maca. McDonald’s odnotował poważną awarię

8 miesięcy temu

Sieć McDonald’s poinformowała, iż przerwa technologiczna zakłóciła działalność w wielu jej punktach sprzedaży na całym świecie, w tym w Japonii i Australii.

Jednocześnie firma wykluczyła, by ten incydent miał cokolwiek wspólnego z atakiem hakerskim.

Chwilowa usterka?

Rzecznik McDonald’s Holdings Company Japan przyznał, iż wiele znajdujących się w Japonii restauracji sieci było zmuszonych zaprzestać przyjmowania zamówień składanych przez klientów osobiście i mobilnie z powodu zakłóceń w systemie. Zapewnił on również, iż firma usilnie pracuje nad tym, by system był w pełni funkcjonalny. „Jesteśmy świadomi awarii technologii, która miała wpływ na nasze restauracje; problem jest w tej chwili rozwiązywany” – napisano w komunikacie.

O tym, iż mamy do czynienia z awarią, która dotknęła nie tylko restauracje McDonald’s w Japonii, można było przekonać się z wypowiedzi rzecznika sieci w Australii. Potwierdził on, iż awaria miała wpływ na funkcjonowanie lokali gastronomicznych z charakterystycznym żółtym logotypem w całym kraju.

Wiele wskazuje również na to, iż awaria miała też miejsce w Hongkongu, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Mieszkańcy tych państw narzekali bowiem w mediach społecznościowych, iż mają problemy z realizacją dokonywanych przez siebie zamówień.

Jak powstał McDonald’s?

McDonald’s został założony w 1940 roku przez braci Richarda i Maurice’a McDonald w San Bernardino w Kalifornii, USA. Początkowo była to niewielka restauracja typu drive-in, która oferowała hamburgery, frytki, napoje i inne prostsze dania. Jednakże, prawdziwy rozkwit sieci McDonald’s rozpoczął się w 1955 roku, kiedy to Ray Kroc, sprzedawca mikserów do milkshake’ów, zainwestował w firmę braci McDonald i podjął się zadania rozszerzenia jej działalności. Kroc był odpowiedzialny za rozwój modelu franczyzy McDonald’s, który umożliwił ekspansję firmy na skalę globalną. Model franczyzowy polegał na tym, iż Kroc sprzedawał prawa do otwierania restauracji McDonald’s innym przedsiębiorcom lokalnym, którzy następnie płacili mu procent zysków i korzystali z wizerunku i systemów operacyjnych McDonald’s. Ten model biznesowy pozwolił McDonald’s na szybkie rozwijanie się i ekspansję na rynki krajowe i międzynarodowe. Dzięki skutecznemu zarządzaniu, innowacyjnemu marketingowi i stałemu rozszerzaniu menu, McDonald’s stał się jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie w branży gastronomicznej.

Na chwilę obecną popularna sieć fast food może pochwalić się około 40 tys. restauracji na całym świecie, z czego ponad 14 tys. funkcjonuje w Stanach Zjednoczonych. McDonald’s ma około 3 tys. lokali w Japonii i około 1 tys. w Australii.

Idź do oryginalnego materiału