Biedronka nie tylko w Polsce jest siecią cieszącą się wysokim zainteresowaniem ze strony klientów. Po niedawnym debiucie na Słowacji jasne stało się, iż asortyment i promocje sprawiły, iż również na południe od Wisły dyskont nie będzie narzekał na brak osób robiących tam zakupy w ramach codziennych sprawunków. Co interesujące jednak Słowacy pokochali produkt, który jest typowo polski. Chcą poszerzenia asortymentu. Reklama
Biedronka święci tryumfy, na stole 200 mln euro
Biedronka codziennie oferuje szereg promocji, a klienci posiadający nie tylko kartę Moja Biedronka, ale także aplikację sieci mogą korzystać z dwóch dedykowanych im ofert. Taktyka ta się opłaciła i to dosłownie.
W poniedziałek 24 marca ujawniono bowiem, iż portugalska rodzina Soares dos Santos - czyli właściciele głównego udziałowca grupy Jeronimo Martins - otrzymała największą dywidendę wśród najbogatszych portugalskich rodzin inwestujących na giełdzie w Lizbonie (dane dotyczą dywidendy za rok 2024). W ich kieszeni pojawiło się dodatkowe 200 mln euro, a pieniądze te to w dużej mierze zasługa polskiej sieci Biedronka.
Sukces Biedronki w Polsce może już niedługo zostać zduplikowany. Na początku marca otwarto bowiem sklepy sieci na Słowacji. Pierwsza z placówek handlowych zlokalizowana we wsi Miloslavov niedaleko granicy z Austrią zaprosiła klientów na zakupy 5 marca 2025 r. Okazuje się, iż słowaccy klienci pokochali produkt z Polski.
Słowacy chcą słodkich pierogów w Biedronce
W marcu odbyła się także konferencja wynikowa Jeronimo Martins. Obecny na niej CEO Biedronki, Luis Araujo otrzymał od redakcji portalu WP Finanse pytanie dotyczące preferencji klientów Biedronki na Słowacji. Dziennikarze chcieli wiedzieć, czy jakiś z produktów cieszy się szczególnym zainteresowaniem, a odpowiedź sugeruje, iż już niedługo asortyment tamtejszych sklepów może zostać rozszerzony o potrawę kojarzoną głównie z Polską.
"Doskonałym przykładem są pierogi, których oferta (na Słowacji - przy. red.) jest ograniczona. Okazuje się, iż tamtejsi konsumenci chcieliby także móc kupić pierogi na słodko, które mamy w Polsce. Chcą także większego wyboru alkoholu, należy jednak podkreślić, iż bardziej popularne niż w Polsce są tam wina, co wynika z różnic w upodobaniach konsumentów" - ujawnił Luis Araujo, CEO Biedronki.
Obecnie na Słowacji działają 3 sklepy Biedronki. Zlokalizowane są w miejscowościach: Zvolen, Považská Bystrica i Miloslavov, jednak już do końca 2025 r. liczba ta ma wzrosnąć do co najmniej 50 placówek handlowych. Warto niemniej podkreślić, iż dyrektor finansowa Jeronimo Martins Ana Luisa Virginia zapowiedziała, iż wydatki na rozwój Biedronki na Słowacji "będą oscylować na marginalnym poziomie".
Agata Jaroszewska