Warszawa, 07.08.2025 (ISBnews) – Biedronka w okresie od maja do pierwszego tygodnia sierpnia otworzyła 15 nowych placówek i zmodernizowała kolejne 22 sklepy, podała spółka.
“Rok 2025 jest dla nas wyjątkowy przede wszystkim ze względu na 30-lecie Biedronki w Polsce. W styczniu postawiliśmy sobie ambitny cel otwarcia 130-150 nowych sklepów do końca roku i tę strategię konsekwentnie realizujemy. W okresie letnim otworzyliśmy 15 sklepów i przeprowadziliśmy modernizację 22 istniejących placówek. Każda lokalizacja została starannie wybrana, by zapewnić klientom dostęp do naszej oferty niezależnie od tego, czy wakacyjny urlop spędzają w dużych aglomeracjach, czy wypoczywają w mniejszych miejscowościach. Inwestujemy nie tylko w ilość, ale przede wszystkim w jakość – wszystkie nowe i zmodernizowane placówki wyposażone są w nowoczesne i prośrodowiskowe rozwiązania zwiększające komfort zakupów i mające pozytywny wpływ na otoczenie” – powiedział dyrektor operacyjny, członek zarządu w sieci Biedronka Paweł Stolecki, cytowany w komunikacie.
W ciągu ostatnich miesięcy Biedronka otworzyła 15 nowych sklepów w różnych zakątkach Polski, m.in. w Lublinie, Szczecinie, Kamyku, Lipowej, Wiskitkach, Jabłonnie Lackiej czy Kętrzynie. Każda z tych lokalizacji to odpowiedź na rosnące potrzeby lokalnych społeczności, zapewniająca dostęp do szerokiej oferty produktów w atrakcyjnych cenach. Równolegle 22 istniejące sklepy, w miejscowościach takich jak Kraków, Gdańsk, Jędrzejów, Konin, Gryfice, Strzelce Opolskie, Chełm, Biała Podlaska czy Świecie, przeszły gruntowną modernizację, podano.
Sieć konsekwentnie inwestuje w rozwiązania z zakresu zielonej energii, czego przykładem są instalacje fotowoltaiczne, które zasilają 8 nowych lokalizacji. Dzięki systemom zarządzania energią i energooszczędnemu oświetleniu LED Biedronka osiąga redukcję zużycia energii sięgającą choćby 15%, co stanowi realny wkład w ochronę środowiska oraz zaangażowanie w zrównoważony rozwój sieci, wskazano również.
Na koniec czerwca 2025 r. sieć Biedronka liczyła 3 802 placówki. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,73 mln m2 na koniec czerwca br. wobec 2,7 mln m2 na koniec marca b.r.
(ISBnews)