Biedronka rozdaje vouchery. To rekompensata za akcję sprzed dwóch lat

1 tydzień temu
UOKiK wykrył szereg nieprawidłowości w trakcie promocji Biedronki sprzed kilku lat. Pomimo tego, iż trwała zaledwie kilka dni, rzesza klientów przesłała skargi do urzędu. Teraz Jeronimo Martins przesyła rekompensatę w postaci voucherów.


Klienci Biedronki otrzymują vouchery w ramach rekompensaty za nieprawidłowo przeprowadzoną akcję promocyjną. Biedronka zrobiła ją niemal 2 lata temu, ale dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie miało to większego znaczenia.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyznaczył już okres, w którym Biedronka powinna udzielić rekompensaty osobom, które wzięły udział w akcji. Na wykorzystanie voucherów o wartości ponad 100 złotych poszkodowani mają rok.

Jaką akcję promocyjną skontrolował UOKiK?


Obiektem zainteresowania UOKiKu była akcja pt. "Magia Rabatów". Odbywała się krótko, bo zaledwie 3 dni. Biedronka prowadziła ofertę promocyjną w terminie od 1 do 3 grudnia 2022 roku. W ramach "Magii Rabatów" Biedronka zachęcała klientów do nabycia produktów z określonych kategorii.

Konsumenci, biorąc udział w akcji, mogli kupić książki lub zabawki. Połowę z przeznaczonej kwoty otrzymywali z powrotem w formie vouchera na paragonie. Biedronka umożliwiała klientom przeznaczenie jej na kolejne zakupy.

Jakich nieprawidłowości dopuściła się Biedronka?


Reklamy umieszczone w sklepach Biedronki nie zawierały dokładnej listy produktów, które były dostępne do kupna. W tekście z gwiazdką małym drukiem znajdowała się informacja o ograniczeniach promocji. Obejmowała tylko wybrane artykuły przemysłowe i tekstylia.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, iż w skargach klienci wyrażali zaskoczenie faktem, iż nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów, które powszechnie były przypisane do tych kategorii, to jest:

chemia gospodarcza,

kosmetyki,

środki czystości,

odświeżacze powietrza.


Istotnym naruszeniem było to, iż informację o części artykułów nieobjętych promocją, przekazywano klientom dopiero po wzięciu udziału w akcji "Magia Rabatów" i wydrukowaniu vouchera.

Szczegółowa informacja na temat zasad promocji była dostępna tylko na stronie internetowej sieci sklepów. Pomimo tego, iż zakupów dokonywano w punktach stacjonarnych.

Biedronka dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do dostarczenia nowych voucherów dla poszkodowanych. Ich wartość wyniesie 150 złotych.

Po rekompensatę w tej formie mogą zgłosić się klienci Biedronki, którzy zrobili zakupy w ramach akcji "Magia Rabatów", dostali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i pozostają w programie lojalnościowym sieci.

Nowy voucher mogą także otrzymać ci, którzy po zakończeniu promocji "Magia Rabatów" zrezygnowali z programu lojalnościowego. W takiej sytuacji powinny dostarczyć do Biura Obsługi Klienta Biedronki dowód uczestnictwa np. paragon.

Na zrealizowanie vouchera 150 zł poszkodowani będą mieli rok. Kupon mogą przeznaczyć na niemal wszystkie produkty z oferty sklepów Biedronka. Istnieją pewne wyjątki m.in. napoje alkoholowe, a także wyroby tytoniowe.

Idź do oryginalnego materiału