Biedronka i Glovo świętują 4. urodziny usługi BIEK – ekspresowych zakupów online z kolejnym rokiem dynamicznych wzrostów. Od 2022 roku obroty usługi wzrosły sześciokrotnie, a średnia wartość koszyka sięga w tej chwili około 100 zł. Model BIEK wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim szeroką dostępnością – nie ogranicza się jedynie do największych aglomeracji, ale obejmuje także miasta poniżej 200 tys. mieszkańców. Usługa jest już dostępna w 11 miejscowościach na terenie Polski. Już niedługo usługa BIEK będzie również dostępna w Rzeszowie, obejmując łącznie obszar aż 836 km² we wszystkich miastach.
BIEK daje dostęp do 2000 produktów Biedronki – od świeżych owoców i warzyw, przez nabiał i mięso, po artykuły gospodarstwa domowego i codzienne drobiazgi. Zamówienie trwa krócej niż zaparzenie herbaty, wystarczy otworzyć aplikację Glovo, wybrać ikonę BIEK – Biedronka Express, dodać produkty do koszyka i potwierdzić dostawę. Prosty i intuicyjny proces sprawia, iż takie zakupy są szybkie, wygodne i dostępne od ręki. Co ważne, produkty są w tej samej cenie regularnej co w stacjonarnej Biedronce.
Micro fulfilment centres w 26 miastach w Polsce
Zamówienia BIEK realizowane są z tzw. micro fulfilment centres, czyli sklepów sieci dostępnych wyłącznie dla kurierów. Takich „ukrytych Biedronek” jest już w Polsce aż 26. W ciągu ostatnich czterech lat usługa zanotowała znaczący wzrost liczby transakcji oraz średniej wartości koszyka.
– W ostatnich latach BIEK rozwijał się w imponującym tempie – między 2022 a 2024 rokiem co roku podwajaliśmy obroty, a średnia wartość koszyka wzrosła z około 50 do 100 zł. To dowód, iż klienci coraz częściej korzystają z usługi zarówno przy większych, tygodniowych zakupach, jak i tych małych, codziennych i spontanicznych. Cieszymy się, iż możemy oferować rozwiązanie, za pomocą którego klienci oszczędzają czas, który zamiast na zakupy mogą przeznaczyć na to, co naprawdę ważne – odpoczynek, rodzinę i pasje. – mówi Jakub Knauer, starszy menedżer ds. q-commerce w sieci Biedronka.
Klienci BIEK najchętniej wybierają produkty świeże – mięso, warzywa, owoce, nabiał i pieczywo – ale rośnie też popularność gotowych posiłków i świeżych soków marek własnych, takich jak Go Chef czy Vital Fresh. Szczyt sprzedaży przypada na godziny popołudniowe – nieco późniejsze w dni robocze i wcześniejsze w weekendy.
Ekspansja i rozwój BIEK
Biedronka dynamicznie rozwija usługę BIEK, dostępną już w 11 miastach w całej Polsce: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Wrocławiu, Olsztynie i ostatnio w Toruniu. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie i pozytywne przyjęcie usługi w większych aglomeracjach Biedronka rozszerza działanie usługi na mniejsze miasta, które nie przekraczają 200 tys. mieszkańców. W ciągu czterech lat podwoiła się także liczba dostępnych produktów, które można zamówić za pośrednictwem BIEK.
– W ciągu ostatnich czterech lat liczba zamówień z BIEK w aplikacji Glovo wzrosła kilkukrotnie, a sama usługa stała się jednym z filarów q-commerce w Polsce. Widzimy, iż użytkownicy coraz częściej wybierają zakupy online nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w miastach średniej wielkości, gdzie dostępność takich usług do niedawna była ograniczona. Dynamiczny rozwój BIEK pokazuje, iż Polacy oczekują wygodnych, szybkich i niezawodnych rozwiązań zakupowych dopasowanych do ich codziennego rytmu. Wspólnie z Biedronką pokazujemy, iż szybkie zakupy spożywcze online to nie chwilowy trend, ale stały element stylu życia coraz większej liczby Polaków – mówi Dawid Ledziński, Dyrektor q-Commerce w Glovo.
Od 2021 roku Biedronka Express dostarcza mieszkańcom polskich miast wygodę, szybkość i nową jakość codziennych zakupów. Systematyczne rozszerzanie działalności o kolejne lokalizacje świadczy o dużych możliwościach dalszego rozwoju usługi BIEK.
Glovo to wiodąca platforma technologiczna łącząca klientów, firmy i kurierów. Działa w modelu multicategory, oferując szybki dostęp do wielu kategorii usług lokalnych restauracji, sklepów i supermarketów. Glovo to lider Quick Commerce – nowej generacji e-commerce, którego misją jest zbudowanie największego internetowego rynku oferującego dostęp do dowolnego produktu w ciągu minut. Założona w 2015 roku, w Barcelonie, platforma działa w 23 krajach w Europy, Azji Środkowej i Afryki.