Warszawa, 02.06.2025 (ISBnews) – Big Cheese Studio planuje premiery “Chinese Frontiers” oraz “Cooking Simulator 2: Better Together” w 2025 r., podała spółka. “Cooking Simulator” pojawi się również w wersji mobinej. Wraz z kolejnymi etapami działalności spółka stawia również na projekty wydawnicze, mobile oraz VR.
“To jeden z naszych priorytetów, który umożliwia nam dywersyfikację działalności. Na potrzeby ‘Cooking Simulatora’ wykorzystujemy silnik Unreal Engine. Zatem można powiedzieć, iż jesteśmy sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem – także w kontekście przychodów z dystrybucji wersji VR. Dzięki temu możemy bardziej elastycznie reagować na dynamicznie zmieniający się rynek, coraz bardziej ukierunkowany na mobile i model F2P” – powiedział prezes Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.
Poza “Cooking Simulator”, w wersji VR planowane są również jego dodatki (DLC), w tym “Cakes & Cookies”. Celem Big Cheese Studio jest nie tylko dywersyfikacja przychodów oraz poszerzanie kompetencji zespołu, ale również wzmacnianie obecności na rynkach – globalnym i chińskim – w roli partnera technologicznego. Z kolei w marcu 2025 r. Big Cheese Studio parafowało umowę z ISG Gaming i Silk Road Games na development znanej z platformy Roblox gry “Baby Blake’s Guns & Glory” i dostosowanie jej do wymagań rynku mobile, podano także.
“Wzmacnianie zespołu ma strategiczne znaczenie dla spółki, która rozpoczęła działalność w 2018 r., a w grudniu 2021 r. zadebiutowała na głównym rynku GPW. Dziś Big Cheese Studio tworzy ponad 30-osobowy zespół. Spółka współpracuje również z wieloma partnerami i studiami z sektora gamingowego, w tym z obszarów: mocupu, animacji, produkcji dźwięku czy efektów specjalnych” – czytamy dalej.
Spółka intensywnie pracuje nad najważniejszą produkcją – “Cooking Simulator 2: Better Together”. Dopisek oznacza wprowadzenie oczekiwanego przez graczy trybu kooperacyjnego, natomiast o ogromnym zainteresowaniu świadczy rekord zapisów na playtesty. Na długo przed ich rozpoczęciem lista chętnych osiągnęła niemal 90 tysięcy, a pierwsza zamknięta próba – 500 dwuosobowych teamów (gracz i zaproszony przez niego partner co-op) – została wypełniona w pierwszych godzinach od otwarcia. Testy i udoskonalanie produkcji potrwają do premiery w II połowie 2025 r., podano także.
“Fundamentalne są dla nas doświadczenia graczy. Budujące jest ogromne zainteresowanie drugą częścią ‘Cooking Simulatora’ oraz bardzo pozytywny feedback. To nasza kluczowa produkcja z perspektywy biznesowej – kontynuująca sukces pierwszej części gry, która od premiery w 2019 r. zapewnia wysoki poziom sprzedaży i rentowności. Równolegle z pracami nad sequelem rozwijamy ją, a dedykowany zespół dba o aktualizację, przygotowuje ‘live events’ i wspiera DLC” – dodał Dębski.
Na 2025 r. planowany jest kolejny dodatek do Cooking Simulator – “BBQ” – realizowany wyłącznie przez Big Cheese Studio.
“‘Chinese Frontiers’ już w czerwcu. Gracze mogą już odliczać dni do premiery wyjątkowego symulatora – łączącego strategię, przygodę i budowanie – od lokalnych wiosek, po Wielki Mur Chiński. Jeszcze wcześniej – na początek czerwca – planowane jest jego demo. Czas naostrzyć dłuta i zacząć przygotowywać najlepsze strategie, gdyż tego lata będziecie budować historię – zapowiada graczom twórca produkcji, Solid Games. Big Cheese Studio jest globalnym wydawcą ‘Chinese Frontiers’, wzmacniając swoją pozycję na międzynarodowym rynku symulatorów” – czytamy dalej.
“To czołowy rynek dla światowego gamingu – jednocześnie bardzo specyficzny. Sukces można tam osiągnąć zupełnie inną drogą niż na innych rynkach. Dlatego razem z Silk Road Games zaprezentujemy w Chinach nową odsłonę naszego hitu, którym niezmiennie jest ‘Cooking Simulator'” – zapowiedział członek zarządu Big Cheese Studio Łukasz Włodarczyk.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Głównym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest Silk Road Studio. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
(ISBnews)